مقابله هوشمندانه با نفوذ دشمن/ انهدام ۱۲۰ تیم تروریستی تنها با یک شهید/ امنیت اقتصادی را مخدوش نکردیم

10:06 - 25 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۹۴۵۸
دسته بندی: سیاست ، عمومی
وزیر پیشنهادی وزارت اطلاعات دولت دوازدهم گفت: وزارت اطلاعات در ۴ سال اخیر، با جاسوسی و نفوذ دشمن مقابله هوشمندانه‌ای داشته و گزارش‌های آن را در چندین نوبت خدمت مقام معظم رهبری و رئیس جمهور ارائه داده است.

علویبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، حجت‌الاسلام و المسلمین محمود علوی وزیر پیشنهادی اطلاعات در جلسه اخذ رأی اعتماد خود در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی با گرامیداشت یاد شهید مدافع حرم حججی و شهید این دوره وزارت اطلاعات حسن عشوری و شهدای مدافع حرم وزارت اطلاعات انصاری و پورابراهیمی، اظهار کرد: در مدت 4 سالی که بر وزارت اطلاعات گذشت اهتمام با حفظ استقلال وزارت، عدم وابستگی جناحی و کار حرفه‌ای و کارشناسی بر محورهای راهبردی بود.

وی ادامه داد: وزرات اطلاعات در این مدت تلاش کرد تا کار اطلاعاتی مردم پایه و دانش‌پایه انجام دهد و با تقویت بنیه علمی کارکنان این وزارتخانه و با بهره‌گیری از علوم فنون مختلف عملکرد خو را ارتقا دهد.

علوی تصریح کرد: در حال حاضر صدها نفر از کارکنان وزارت اطلاعات مشغول تحصیل در مقطع دکترا در رشته‌های مورد نیاز وزارت اطلاعات هستند.

وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت: در این مدت راهبرد وزارت اطلاعات با همت کارکنان خوش‌فکر این وزارتخانه تدوین شده و نسخه‌ای از آن به محضر رهبر معظم انقلاب تقدیم شد تا حرکت وزارت اطلاعات بر پایه ریل‌گذاری خردمندانه و عاقلانه باشد.

وی با بیان اینکه اهتمام وزارت اطلاعات در 4 سال آینده این است که کار اطلاعاتی بر پایه احکام شرعی و رعایت حلال و حرام الهی و بر مبنای قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد، گفت: وزارت اطلاعات در 4 سال گذشته در راستای انضباط و هزینه کرد مالی اعتبارات و بهره وری بهینه از هزینه های مالی و ایجاد اماکن مورد نیاز برای عملکرد بهتر سربازان گمنام امام زمان (عج) ، اقدامات گسترده ای را انجام داده است.

حجت‌الاسلام علوی با بیان اینکه یکی از ویژگی های وزارت اطلاعات از سال 92 تا 96، ثبات مدیریتی و تغییرات در حد ضرورت و وجود آرامش و انسجام بوده است، گفت: همگرایی، همدلی و هماهنگی با جامعه اطلاعاتی همواره مورد نظر وزارت اطلاعات بود و جلسات متعدد و پیگیری‌های فراوانی را در این زمینه انجام داد.

مقابله هوشمندانه با نفوذ دشمن
وزیر پیشنهادی وزارت اطلاعات دولت دوازدهم با بیان اینکه برنامه ارائه شده وزارت اطلاعات دولت دوازدهم، برنامه ای ذهنی و انتزاعی نیست، تاکید کرد: وزارت اطلاعات در 4 سال اخیر، با جاسوسی و نفوذ دشمن مقابله هوشمندانه ای داشته و گزارش های آن را در چندین نوبت خدمت مقام معظم رهبری و رئیس جمهور ارائه داده است.

علوی با بیان اینکه وزارت در این مدت بر مسئله آموزش در مقابل نفوذ اهتمام داشته است، گفت: ما از دو مسیر یکی حراست‌ها و دیگری معاونت ضد جاسوسی برنامه‌های آموزشی زیادی را برای مدیران در دستگاه‌های مختلف برگزار کردیم؛ در زمینه تخلیه تلفنی و سایر راه‌های نفوذ آموزش‌های لازم را ارائه داده‌ایم و این برنامه در 4 سال آینده نیز ادامه خواهد داشت؛ براساس این برنامه آموزشی امکان نفوذ دشمن با دشواری‌های زیادی مواجه شد.

وزیر پیشنهادی اطلاعات تصریح کرد: وزارت در جهت ارتقای آگاهی‌های عمومی در مقابل جاسوسی‌های دشمن به مدد هنر، اهتمام ورزید که در این رابطه می‌توانیم به تولید فیلم روباه در سال 93 اشاره کنیم.

وی با اشاره به اقدامات وزارت اطلاعات در 4 سال گذشته در عرصه اقتصادی گفت: در عرصه اقتصادی بر دو محور امنیت اقتصادی و سلامت اقتصادی تکیه داشته‌ایم؛ وزارت بر این باور است که برای حل مشکلات اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی باید فضای کشور جهت جذب سرمایه از امنیت برخوردار باشد.

امنیت اقتصادی را مخدوش نکردیم
علوی افزود: در تاکتیک و سیاست‌های وزارت اطلاعات تدبیر مسائل اقتصای و برخورد با مفاسد اقتصادی همراه با تدبیری بوده که باعث خدشه به امنیت اقتصادی نشده، لذا وزارت در جهت سلامت اقتصادی با مفاسد برخورد کرده و این برخورد نیز به‌گونه‌ای بوده که امنیت اقتصادی مخدوش نشود.

وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت: بر این باوریم که فعالان اقتصادی مانند گنجشک‌های نشسته بر روی درخت هستند اگر به سمت یکی از آنها شلیک شود همه گنجشک‌ها از روی درخت می‌پرند؛ بنابراین با برخورد انقباضی با یک فعال اقتصادی سایر فعالان اقتصادی هم فرار می‌کنند.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در 4 سال گذشته در جهت مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: وزارت اطلاعات در دوره اخیر با مفاسد برخورد داشته است و در این راستا هزاران میلیارد تومان فرار مالیاتی، هزاران هکتار تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی، هزاران میلیارد قاچاق کالا و موارد بسیار زیاد فساد بانکی را شناسایی کرده و با تدبیر با آنها برخورد کرده و حقوق مردم و بیت‌المال را مسترد کرده است.

علوی با اشاره به اقدامات وزارت اطلاعات در مبارزه با مواد مخدر گفت: علی‌رغم اینکه وزارت اطلاعات مسئولیت مستقیمی در امر مبارزه با مواد مخدر ندارد اما در این راستا به همکاری با ستاد مبارزه با مواد مخدر پرداخته است و نسبت به حذف بسیاری از سرباندهایی که بالای هزار تن مواد مخدر قاچاق می‌کنند اقدام کرده و صدها تن مواد مخدر را کشف و امحا کرده است.

انهدام 120 تیم تروریستی تنها با یک شهید
وزریر پیشنهادی اطلاعات با اشاره به اقدامات وزارت اطلاعات در مقابله با تهدیدهای امنیتی تصریح کرد: وزارت اطلاعات ضربات پیاپی و نفس‌گیری بر حدود 120 تیم تروریستی وارد کرده است، مهلت ضربه به امنیت کشور را به آنها نداده و بسیاری از سرکرده‌های آنها را به درک فرستاده و امکان اقدام را از آنها سلب کرده است در این مسیر بسیاری از سرکردگان آنها مانند ابوحفص بلوچی، ابوعایشه کردی و مانند ابوفرسام و دیگر سرکردگانشان به لطف پروردگار از بین رفتند و حدود 3 تن مواد منفجره، هزار قبضه سلاح، هزاران فشنگ، ده‌ها بمب کنار جاده‌ای و ده‌ها جلیقه انفجاری را کشف و ضبط کرده و از اقدام تیم‌های تروریستی با این اقدامات ضد امنیتی جلوگیری کرده است.

وی تصریح کرد: تمامی این اقدامات با نهایت هوشمندی انجام شده است به‌گونه‌ای که وزارت اطلاعات در 4 سال ضربه زدن به گروه‌های تروریستی و انهدام حدود 120 تیم تروریستی تنها یک شهید یعنی شهید حسن عشوری را تقدیم کرد.

علوی با اشاره به توانایی وزارت اطلاعات در برقراری ارتباط با سایر سرویس‌های اطلاعاتی خاطرنشان کرد: ارتباط وزارت اطلاعات با سایر سرویس‌های اطلاعاتی و تبادل اطلاعاتی صورت‌گرفته در دوره اخیر نتایج درخشانی داشته که از جمله آن می‌توان به استرداد آقای دولت‌زاده، استرداد آقای نیک‌بخت، دیپلمات گروگان رفته در یمن و استرداد 4 سرباز عزیز به گروگان رفته و موارد بسیار زیاد دیگری اشاره کرد و امروز سرویس‌های اطلاعاتی برای تبادل اطلاعات با وزارت اطلاعات ارزش حرفه‌ای قابل توجهی قائل هستند.

وی افزود: در 4 سال اخیر وزارت اطلاعات، زیرساختهای فنی خود را 300 درصد تقویت کرده و بر اشراف اطلاعاتی خود افزوده است.

تعامل وزارت اطلاعات با اطلاعات سپاه
حجت‌الاسلام علوی با بیان اینکه وزارت اطلاعات یک وزارت قانونمدار است و به اختیارات قانونی دستگاههای اطلاعاتی دیگر احترام می گذارد، تاکید کرد: ما به عنوان وزارت اطلاعات از اختیارات قانونی خودمان استفاده می کنیم و از دستبرد به آن جلوگیری می کنیم؛ آقای مطهری به نحوی سخن گفتند که گویی یک نهادی قصد دارد دست چپاول به اختیارات قانونی وزارت اطلاعات دراز کند در حالیکه اینچنین نیست.

وزیر پیشنهادی وزارت اطلاعات دولت دوازدهم، با بیان اینکه اگر رهبر معظم انقلاب اسلامی تمام اختیارات وزارت اطلاعات را به نهاد دیگری واگذار کنند، ما دست تمکین به سینه می گیریم و آن را می پذیریم، گفت: امروز تعامل ما و سایر دستگاههای اطلاعاتی کشور از جمله اطلاعات سپاه به گونه ای است که مقام معظم رهبری در چند نوبت از این تعامل اظهار مسرت کردند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *