چگونگی خواندن نماز یکشنبه‌ در ماه ذی القعده/ عبادتی که رضایت پدر و مادر را در بردارد

6:30 - 29 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۸۹۱۵
یک کارشناس علوم قرآنی با اشاره به چگونگی خواندن نماز یکشنبه‌ در ماه ذی القعده، از این نماز به عنوان عبادتی که رضایت پدر و مادر را در بردارد، سخن گفت.

نماز ماه ذی القعدهعلی نوری‌زاده کارشناس علوم قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی گفت: ذی القعده یکی از ماه‌های حرام و در عین حال پر خیر و برکتی است که مومنان با قرار گرفتن در این ماه باید از فرصت طلایی پدیدآمده نهایت استفاده را داشته باشند.

وی ادامه داد: در روزهای یکشنبه ماه ذی القعده خواندن نمازی پرفضیلت سفارش شده که بر این اساس هرکسی این نماز را بخواند، خداوند توبه‌اش را می‌پذیرد و گناهانش آمرزیده می‌شود.

این کارشناس علوم قرآنی تصریح کرد: خواندن چنین نمازی خیر و برکت بسیار زیادی را برای فرد نمازگزار به همراه دارد و اگر افرادی وجود داشته باشند که از فرد مورد نظر ناراضی باشند، در روز قیامت از او رضایت پیدا می کنند.

وی در ادامه صحبت های خود اظهار کرد: به جای آوردن این نماز همچنین رضایت پدر و مادر فرد را در پی دارد و علاوه بر آن، والدین شخص موردنظر نیز آمرزیده می‌شوند. خداوند همچنین قبر فرد نمازگزاری که این نماز را بخواند، برای او وسیع می‌کند و فرشته مرگ نیز در هنگامی که جان او را دریافت می‌کند، با او به مدارا رفتار می‌کند.

نوری‌زاده توضیح داد: پیامبر اکرم (ص) شیوه خواندن این نماز را اینگونه مطرح کرده‌اند که این نماز چهار رکعت دارد و در هر رکعت پس از خواندن سوره حمد، سه مرتبه سوره توحید، یک مرتبه سوره فلق و یک مرتبه سوره ناس خوانده می‌شود. همچنین فرد نمازگزار پس از اینکه سلام نماز را داد، هفتاد مرتبه استغفار به جای می‌آورد.

وی افزود: براساس یکی دیگر از فرموده‌های حضرت محمد (ص) هرکسی که روزهای پنج‌شنبه، جمعه و شنبه را در ماه های حرام روزه بگیرد، خداوند ثواب عبادت یک سال را در کارنامه او ثبت می‌کند.

این کارشناس علوم قرآنی خاطرنشان کرد: همچنین با در نظر داشتن اینکه روز پرفضیلت "دحوالارض" در ماه ذی القعده قرار گرفته، مومنان می توانند در این روز روزه بگیرند و با خواندن دعاها و به جای آوردن اعمال ماه ذی‌القعده که در مفاتیح الجنان آمده، ثواب بسیاری را در کارنامه اعمال خود بر جای بگذارند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *