شکست در "جنگ افغانستان" به معنای انتقال تروریسم به غرب است

16:13 - 22 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۸۳۸۲
فرمانده نیرو های آمریکایی و ناتو در افغانستان گفت که جنگ در افغانستان به معنای انتقال تروریسم و افراطی گری به غرب است.

به گزارش سرویس بین الملل به نقل از آوا، ژنرال جان نیکلسون فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان طی اظهاراتی اعلام کرد که شکست در جنگ افغانستان به معنای انتقال تروریسم به غرب و نیرومند شدن این گروه در کشورهای غربی خواهد بود.

وی تصریح کرد: اگر در افغانستان شکست بخوریم به این معناست که افراطی گری و تروریسم را به کشور خودمان برده ایم؛ شکست ما میلیون ها مهاجر را از سراسر منطقه به جهان خواهد فرستاد و افراطی گری را در جهان به ویژه کشور خودمان نیرومند خواهد ساخت. از این رو ما در افغانستان می مانیم و تنها هدف ما نیز پیروزی در این جنگ است.

وی همچنین از نیروهای امنیتی افغانستان و همچنین نیروهای خارجی حاضر در این کشور به خاطر رشادت هایی که به خرج داده اند، قدردانی کرد.

لازم به ذکر است که پس از گذشت حدود ۶ ماه از روی کار آمدن «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا هنوز این کشور استراتژی جدید خود در قبال افغانستان را اعلام نکرده است.

رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه یک وضعیت نابه سامان و هرج و مرج از افغانستان برای او به میراث مانده است گفت که اعلام راهبردش برای افغانستان تصمیمی بزرگ برای وی محسوب می شود.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *