"برادر نواز شریف" رهبری حزب حاکم پاکستان را برعهده می گیرد

21:12 - 18 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۷۱۸۷
یکی از اعضای ارشد حزب مسلم لیگ نواز پاکستان اعلام کرد قرار است شهباز شریف برادر نخست وزیر سابق این کشور، بجای وی رهبری این حزب را بدست بگیرد.

به گزارش سرویس بین الملل راجا ظفر الحق از اعضای ارشد حزب مسلم لیگ نواز روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت که این تصمیم گرفته شده ولی هنوز رسما اعلام نشده است و ممکن طی امروز یا فردا اعلام شود.

پس از آنکه کمیسیون انتخابات پاکستان روز گذشته اعلام کرد نواز شریف بدلیل سلب صلاحیت شدن و برکناری از نخست وزیری، باید کرسی رهبری حزب خود (مسلم لیگ نواز که فعلا حزب حاکم است) را خالی کند.

شهباز شریف برادر کوچک تر نخست وزیر سابق پاکستان، هم اکنون یکی از مهم ترین پست های سیاسی کشور یعنی سروزیری دولت ایالتی پنجاب به عنوان مرکز اصلی قدرت سیاسی حزب مسلم لیگ نواز را برعهده دارد.

وی قرار بود همچنین به عنوان نامزد اصلی این حزب برای بدست گرفتن کرسی نخست وزیری بعد از شاهد خاقان عباسی معرفی شود اما شنیده ها و گزارش های مختلف حاکی است حزب مسلم لیگ نواز فعلا از این تصمیم صرف نظر کرده و قصد دارد اجازه دهد در مدت کمتر از یک سال باقی مانده تا پایان حکومت کنونی، شاهد خاقان عباسی کرسی نخست وزیری را برای خود و حزب حاکم حفظ کند.

نواز شریف امروز و تا ساعاتی دیگر با همراهی یک کاروان بزرگ از حامیانش، از اسلام آباد به سمت اقامتگاهش در لاهور حرکت خواهد کرد و گزارش ها حاکی است کاروان نواز شریف مسیر 300 کیلومتری اسلام آباد تا لاهور(جاده قدیم معروف به جی تی رود) را به دلیل توقف های پی در پی در شهرهای مختلف و حضور و سخنرانی در جمع مردم، در مدت دو تا چهار روز طی خواهد کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *