درخواست کمک کمیسیون انتخابات از مخالفان "دولت افغانستان"

18:15 - 19 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۷۱۱۳
رئیس دبیرخانه‌ کمیسیون انتخابات افغانستان از حکومت وحدت ملی، جامعه‌ مدنی، جامعه جهانی و مخالفان دولت این کشور خواست تا این کمیسیون را در برگزاری انتخابات کمک کنند.

به گزارش سرویس بین الملل به نقل از تلویزیون یک، کمیسیون انتخابات افغانستان از تمامی طرف‌های درگیر در افغانستان خواست تا مانع فعالیت کارمندان این کمیسیون نشوند و آنان را در برگزاری انتخابات یاری کنند.

امام‌محمد وریماچ رئیس دبیرخانه‌ کمیسیون انتخابات در یک نشست خبری گفت: از هموطنان در این کشور خواهش می‌کنم که تیم‌های ما را برای برگزاری انتخابات یاری کنند؛ از حکومت افغانستان، جامعه‌ مدنی، رسانه‌ها، جامعه‌ جهانی و کسانی که از حکومت ناراضی هستند یا خود را مخالف می‌دانند نیز خواهش می‌کنم که این کمیسیون را در این عرصه یاری کنند.

کمیسیون انتخابات افغانستان به هزار کارمند خود دستور داده تا بررسی مراکز اخذ رای را در این کشور آغاز کنند.

وریماچ همچنین با انتقاد از کم‌کاری دولت افغانستان درباره طرح «کوچک شدن حوزه‌های رای» تصریح کرد که اگر حکومت این طرح را بزودی نهایی نکند، این کمیسیون مستقل اقدام می‌کند.

وی گفت که طرح استفاده از حوزه‌های کوچکتر انتخاباتی به دولت افغانستان چهارماه حکومت 4 ماه گذشته پیشکش ارائه شده، اما تاکنون پاسخ مشخصی دریافت نشده است.

وریماچ تصریح کرد: طرح را به حکومت فرستاده ایم و حالا کار حکومت است که تصمیم می‌گیرد یا نمی‌گیرد و اگر تصمیم نگیرد، کمیسیون تصمیم‌اش را اعلام خواهد کرد.

مراکز رای‌دهی با در نظر داشتن جمعیت و موقعیت جغرافیایی، در ساختمان‌های حکومتی از جمله مکتب‌ها، کلینیک‌ها و دیگر تاسیسات عمومی ایجاد خواهد شد.

انتخابات پارلمانی و شورای شهرستان‌ها در حالی در تابستان سال آینده برگزار می‌شود که براساس قانون کمیسیون انتخابات باید در فاصله زمانی یک سال، انتخابات ریاست جمهوری را نیز برگزار کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *