"آمریکا و افغانستان" بر تقویت همکاری های امنیتی تاکید کردند

6:22 - 18 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۶۷۷۳
نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان و پاکستان در دیدار با مشاور امنیت ملی افغانستان بر تقویت و تداوم همکاری های امنیتی واشنگتن با کابل تاکید کرد.

به گزارش سرویس بین الملل به نقل از آوا، آلیس ولز نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان و پاکستان در جریان سفر به کابل با «محمد حنیف اتمر» مشاور امنیت ملی افغانستان دیدار کرد.

ولز در این دیدار از مبارزه راسخ نیروهای دولتی افغانستان در برابر تروریسم قدردانی کرد و حمایتش را از سیاست های وحدت ملی کابل ابراز داشت.

نماینده ویژه آمریکا همچنین گفت که با تغییر دولت آمریکا هیچ تغییری در دیپلماسی این کشور درباره افغانستان به وجود نیامده است و دولت ترامپ همکاری های خود با کابل را تدوام و توسعه خواهد بخشید.

ویلز در ادامه گفت که آمریکا از سیاست های های دولت وحدت ملی افغانستان برای از میان برداشتن فساد اداری، دولتداری خوب و اصلاحات حمایت می کند.

در این دیدار ضمن بحث و گفتگو درباره موضوعات مختلف از جمله امنیت، حکومتداری، مبارزه در برابر فساد ادرای، همکاری های اقتصادی و صلح و آشتی بر روی چگونگی همکاری های درازمدت وکوتاه مدت بین افغانستان و آمریکا نیز صحبت شد.

اتمر نیز در این دیدار از همکاری های آمریکا قدردانی کرد و گفت که دولت افغانستان در قسمت بهبود امنیت، صلح و اصلاحات، برنامه هایی را در دست اجرا دارد.

وی همچنین مبارزه مشترک کشورهای منطقه در برابر تروریسم را بسیار مهم توصیف کرد و همکاری های آمریکا دراین راستا را اساسی شمرد.

مشاور امنیت ملی افغانستان همچنین خواهان انجام یک سلسله اقدامات فوری در جهت تامین امنیت و ثبات در منطقه شد.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *