حکایت "پناهجوی افغانستانی" که در سوئد نویسنده شد

16:14 - 20 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۶۳۵۴
علی زردادی پناهجوی افغانستانی در سوئد است که در مدت زمانیکه برای جواب اقامت خود از اداره مهاجرت این کشور منتظر بود، توانست کتابی را به زبان سوئدی بنویسد.

به گزارش سرویس بین الملل علی زردادی یک پناهجوی افغانستانی است که در زمان انتظار برای جواب اقامت از اداره مهاجرت نویسنده شد.

وی از دو سال پیش تاکنون در سوئد زندگی می‌کند و در این زمان زبان سوئدی را به گونه‌ای آموخته است که توانسته کتابی به این زبان بنویسد.

کتاب علی، انگلن اوک اسپارون، (فرشته و گنجشک‌ها) نام دارد و او کشور میزبان سوئد را به یک فرشته تشبیه می‌کند که آشیانه‌ای است برای پرنده‌های مهاجر. در این کتاب او از دلتنگی‌ها و مشکلات خود در لحظه‌های بحرانی مهاجرت نوشته است.

علی زردادی، به رادیو دری- فارسی سوئد می‌گوید: هدف من از نوشتن این کتاب اطلاع رسانی از وضعیت مهاجران به جامعه سوئد است. این که زندگی پناهجویی چه مشکلاتی دارد و چه استرسی در زندگی روزمره ما پنهان است.

به گفته علی زردادی، ادغام اجتماعی مهاجران در جامعه سوئد خیلی مهم است و در راستای نزدیکی پناهجویان به جامعه سوئد تلاش می‌کند. او در این زمینه می‌گوید: زمانی‌که مردم مهمان دوست سوئد به ما خوش آمد می‌گویند ما باید فرهنگ آنها را بهتر بفهمیم.

وی در رابطه با کار بعدی خود نیز گفت: کتاب بعدی من یک کتاب بیوگرافی (زندگی‌ نامه) است که برای چاپ آن زمان مشخصی تعیین نکرده‌ام. او به خواندن و نوشتن عشق می‌ورزد و آینده را روشن می‌بیند.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *