رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

درمان بیماری های قلبی و کاهش وزن با کمک بامیه!

20:19 - 15 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۶۳۰۰
بامیه سرشار از پروتئین و فیبر است و مصرف آن می‌تواند سبب کاهش ابتلا به دیابت، چاقی و بیماری‌های قلبی - عروقی شود.

درمان بیماری های قلبی و کاهش وزن با بامیه!به گزارش گروه فضای مجازی ، بامیه خوراک تابستانی و سرشار از ویتامین‌ها و املاح معدنی همچون ویتامین K، منگنز، ویتامین C، فولات، منیزیم، تیامین و ویتامین B است.


علاوه بر ویتامین ها، این ماده غذایی سرشار از پروتئین و فیبر است و مصرف آن می‌تواند سبب کاهش ابتلا به دیابت، چاقی و بیماری‌های قلبی - عروقی شود.

بامیه را می‌توان به انواع روش‌ها به همراه خوراکی‌ها یا به تنهایی مصرف کرد، از جمله ترکیب بخار پز شده آن به همراه گوجه فرنگی و سیب زمینی یک خوراک مشهور در دنیا است که در ایران به نام تاس کباب نامیده می‌شود.

از جمله دیگر خوراک‌هایی که می‌توان به همراه بامیه تهیه کرد و از خواص درمانی آن نهایت بهره را برد می‌توان ترکیب کلم بروکلی بخارپز با بامیه به همراه نان تست و برش‌های تخم مرغ پخته را نام برد که یک خوراک کامل با انواع ویتامین و مواد معدنی برای تقویت بدن و حفظ انرژی است.

ترشی بامیه با سرکه و سایر سبزیجات همچون کلم، فلفل قرمز و سیر نیز یک چاشنی بسیار لذیذ برای صرف به همراه وعده غذای اصلی است.


ترکیب سرخ کردن بامیه با سیر، گوجه فرنگی و فلفل در روغن بسیار کم گیاهی و اضافه کردن تخم مرغ به آن‌ها یک املت بسیار لذیذ و سرشار از ویتامین و مواد مغذی برای صرف در وعده صبحانه است.

یکی از غذا‌های باستانی هندی که با استفاده از بامیه تهیه می‌شود و در دنیا طرفداران فراوانی دارد خوراک Kurkuri Bhindi که از ترکیب بامیه‌های سرخ شده با ادویه و مقدار کمی آرد برنج تهیه می‌شود و خوراکی مقوی و بسیار خوشمزه است.


خوراک دیگر بامیه خرد و سرخ شده است که به آرد کاملاً آغشته شده و در مایع تخم مرغ، ادویه، زنجبیل و زعفران قرار گرفته است؛ سپس حرارت را روشن کرده بامیه‌ها را در روغن کم سرخ کنید تا طلایی شود، این خوراک حاوی مواد بسیار مفید برای بدن است و می‌توانید به عنوان یک میان وعده مغذی در طول روز از آن استفاده کنید.


بامیه را حتماً به صورت تازه مصرف کنید، قبل از مصرف بامیه برای شست و شوی آن از دستکش استفاده کنید، زیرا بر روی پوست این میوه پرز‌هایی وجود دارد و می‌تواند باعث خراش کم پوست دست شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *