کمک هزینه 350 هزار تومانی به کارورزان دوره دکتری/ قبولی در سنجش شرط پرداخت

6:00 - 16 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۶۱۰۷
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
پرداخت کمک هزینه کارورزی به کارورزان به شرط موفقیت در سنجش مهارت صورت خواهد گرفت و در این میان فارغ‌التحصیلان مقطع دکتری در صورت قبولی می‌توانند از دریافت کمک هزینه 350 هزار تومانی برخوردار شوند.

موفقیت در شنجش مهارت فیلتر دریافت کمک هزینه کارورزیبه گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، در حالی که استرات طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در اوایل تیر خورده شد که پرداخت کمک هزینه آموزشی کارورزی در سه مرحله و پس از موفقیت کارورز در سنجش مهارت و صادر شدن گواهی کارورزی موکول شده است.


براساس ماده 10 این طرح در بخش حمایت‌ها، سقف کمک هزینه آموزشی کارورزی در سال 96 به صورت میانگین ماهیانه سه میلیون و یکصد هزار (3100000) ریال تعیین می گردد که توسط دستگاه ناظر به تناسب حضور کارورز در واحد پذیرنده و مقطع تحصیلی(کاردانی تا 2700000 ریال، کارشناسی تا 3100000 ریال و کارشناسی ارشد و دکتری تا 3500000 ریال)، در طول دوره محاسبه وحداکثر در سه مرحله به گونه ای که مرحله آخر پس از موفقیت کارورز در آزمون سنجش مهارت و یا صدور گواهی کارورزی توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای باشد، از سوی موسسه عامل به حساب کارورزان واریز می شود.


با این اوصاف پرداخت کمک هزینه کارورزی به کارورزان بعد از موفقیت در سنجش مهارت و صدور گواهی کارورزی صورت خواهد گرفت و در هر مرحله از پرداخت کمک هزینه مستلزم تایید گزارش نظارتی از اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و دستگاه ناظر است.


گفتنی است که کارورزان دارای مدرک دکتری در صورت قبولی در سنجش مهارت از کمک هزینه 350 هزار تومانی برخوردار خواهند شد که این امر به معنی افزایش کمک هزینه 50 هزار تومانی مقاطع دکتری نسبت به سایر مقاطع تحصیلی است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *