"شیعیان پاکستان" با اهل سنت مشکلی ندارند

10:04 - 16 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۶۱۰۰
رهبر ارشد جماعت اهل سنت پاکستان شاخه بریلوی گفت: ریشه ناامنی و افراط‌گرایی در جهان عربستان است و این پیروان مکتب دروغین حتی به پیامبر رحم نکردند.

به گزارش سرویس بین الملل پیر سید ریاض حسین شاه رهبر ارشد جماعت اهل سنت پاکستان (شاخه بریلوی) گفت: ریشه ناامنی و افراط‌گرایی در جهان عربستان است.

وی افزود: گروه تروریستی سپاه صحابه پاکستان، القاعده، داعش و تمام گروه‌های تروریستی افراط‌گرا به نوعی با عربستان ارتباط دارند.

ریاض حسین شاه گفت: عربستان با عمل به نظرهای عبد الوهاب و ابن تیمیه بعد از گذشت 1400 سال دین اسلام را تغییر داد که همین موضوع ریشه افراط‌گرایی و تروریسم در دنیا به ویژه کشورهای اسلامی می‌باشد.

رهبر اهل سنت پاکستان تأکید کرد: اسلام دین محبت، آشتی و اعتقاد است اما افراط‌گرایان اعتقاد و محبت به پیامبر را از دین جدا کردند که در نتیجه آن اسلام ناقص که ریشه تروریسم است به مردم ارائه شد.

وی افزود: پیروان عبدالوهاب غیر از خودشان همه را کافر می‌دانند و ادعای سرپرستی مسلمانان را دارند.

پیر سید ریاض حسین شاه اظهار داشت: این پیروان مکتب دروغین حتی به پیامبر رحم نکردند و ریشه اسلام را زیر سوأل بردند بنابراین چه توقعی می‌توان از آنها داشت.

رهبر اهل سنت پاکستان اظهار داشت: افغانستان، یمن، عراق و سوریه در هر کشور اسلامی که شبه‌نظامیان فعال هستند از پشتوانه مالی و فکری عربستان برخوردارند.

وی افزود: اسلام اجازه کشتن مردم بی‌دفاع و بی‌گناه را نمی‌دهد بنابراین انفجار در قطار لندن یا برج‌های دوقلوی آمریکا ارتباطی با عقیده واقعی مسلمانان ندارد.

ریاض حسین شاه گفت: کسانی که اقدام به منهدم کردن زیارتگاه،‌ اماکن مقدس و مساجد همچنین حمله به مرزهای ایران می‌کنند از پشتوانه آل سعود برخوردارند.

رهبر اهل سنت پاکستان تصریح کرد: شیعیان پاکستان با اهل سنت مشکلی ندارند بلکه در بیشتر موارد عقیده آنها با هم یکی است اما ریشه تمام اختلافاتی که گاهی بر اثر ناآگاهی ایجاد می‌شود تفکر وهابی و پیروان آل سعود هستند.

وی افزود: زمان آن رسیده که مسلمانان با شناختن اسلام واقعی از تفکر غلط آل سعود نجات پیدا کنند.

پیر ریاض حسین شاه ادامه داد: تا زمانی که ماهیت پیروان مکتب دروغین یعنی عربستان را برای مسلمانان آشکار نکنیم نمی‌توانیم از اختلاف با یکدیگر و افراط‌گرایی همچنین تروریسم رهایی پیدا کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *