تضعیف جبهه مقاومت یکی از اهداف عمده ترامپ است

3:06 - 16 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۶۰۵۰
دسته بندی: سیاست
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم با بیان اینکه سیاست‌های ترامپ در خاورمیانه هنوز شفاف نیست، گفت: دیگران نمی‌دانند او چه هدفی را در این مناطق دنبال می‌کند. چشم انداز سیاست‌های خاورمیانه‌ای ترامپ هنوز به صورت مستقل اعلام نشده است.

ترامپاحمد‌ بخشایش‌اردستانی درگفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی درباره سیاست‌های خاورمیانه‌ای ترامپ بیان کرد: ترامپ باید دو مشکل عمده را حل و فصل کند، اول اینکه اعضای حزب دموکرات و افراد زیادی در آمریکا معتقدند او توسط روسیه روی کار آمده است.

وی بابیان اینکه سیاست‌های ترامپ درخاورمیانه هنوز شفاف نیست، گفت: کسی نمی داند او چه هدفی را در این مناطق دنبال می‌کند. چشم انداز سیاست‌های خاورمیانه‌ای ترامپ هنوز به صورت مستقل اعلام نشده است.
 
بخشایش‌اردستانی گفت: چون ترامپ تاجر است سعی می‌کند جنجال کرده و دیگران را برای رسیدن به اهدافش تهدید کند و اگر طرف مقابل از این تهدید ترسید،از او امتیاز بگیرد. هم اکنون در کاخ سفید بین مشاوران ترامپ و نخبگان فکری او که سیاست خاورمیانه‌ای آمریکا را ترسیم می‌کنند، اختلاف نظر وجود دارد.

وی افزود: خطوط اصلی سیاست‌های خاورمیانه‌ای ترامپ تقویت اسرائیل و عبور بی خطر نفت از این منطقه به اروپا و آمریکاست و همیشه این سیاست بوده است.

وی گفت: اما اینکه در عراق و سوریه چه کنند و در قبال ایران و تعهدنامه برجام چطور رفتار کنند هنوز مشخص نیست و یکی از کار‌های ترامپ اینست که در ارتباط با کشورهای خاورمیانه، موردی برخورد می کند نمونه  آن سفرش به عربستان و بستن قرارداد تسلیحاتی با این کشور بود.
 
 کارشناس مسائل بین الملل تاکید کرد: ترامپ فکر می‌کند باید برعکس سیاست‌های اوباما علیه ایران رفتارکند مثلا اگر اوباما به ایران سهل گرفته او باید سختگیری کند. البته یکی دو سال دیگر سرش به سنگ می خورد و سیاست‌های اوباما را در پیش می گیرد.

وی با بیان اینکه تضعیف جبهه مقاومت یکی از اهداف عمده ترامپ است، اظهار کرد: او شاید در عراق و افغانستان کمی نیروهایش را افزایش دهد، ولی دوست ندارد خودش وارد شود و می‌خواهد از طریق نیرو‌های داخلی و تقویت آن‌ها اهدافش را دنبال کند. مثلا در سوریه ارتش آزاد نقش آمریکا‌یی‌ها را تقویت می‌کند  و  ابزار دست آنهاست.

 بخشایش اردستانی درباره اینکه آیا ترامپ علاقه‌ای به همکاری بیشتربا روسیه در سوریه دارد، گفت: یکی از مشکلاتی که برای او وجود دارد اینست که می‌گویند از تکنولوژی روسیه در انتخابات استفاده کرده و پیروز شده لذا وقتی کنگره تحریم‌های مادر را  علیه کره شمالی، ایران و روسیه نوشت، آن را امضا کرد تا به نیرو‌های داخلی بفهماند اگر روسیه او را سر کار آورده بود از آنها حمایت می‌کرد.
 
 انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *