بیش از ١٥٠ خانواده زندانی در غرفه اشتغال ماه رمضان شرکت کردند/ کمک هزینه معیشت به صورت ماهانه به ٣٠٠ تا ٥٠٠ خانوار

12:15 - 10 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۴۶۰۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز گفت: بمناسبت سیزده رجب به هزار خانواده زندانی عیدی اعطا شد و در همان زمان ١٧٠ زندانی توسط خیرین این مجموعه آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، مهران منتظر مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز در نشست با خیرین انجمن حمایت زندانیان مرکز در محل این مجموعه گفت: بمناسبت سیزده رجب به هزار خانواده زندانی عیدی اعطا شد و در همان زمان ١٧٠ زندانی توسط خیرین این مجموعه آزاد شدند.
 
وی درباره اقدامات فرهنگی این مرکز گفت: آموزش‌های پیشگیری از بیماری‌های پرخطر، مهارت‌های زندگی و کار در خانواده انجام شد که ٣٥٠ تا ٣٦٠ خانواده کار تولید خود را آغاز و بیش از ١٥٠ خانواده در غرفه اشتغال ماه رمضان شرکت کردند و بیش از 600 نفر از این طریق امرار معاش کردند.

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز شکل گیری دومین مجمع خیرین در عید غدیر را مصادف با بازگشایی مدارس عنوان کرد و گفت: قصد براین است به ٧٠٠ فرزند زندانی کمک تحصیلی در همه مقاطع ارایه شود.

منتظر افزود: ماهانه به ٣٠٠ تا ٥٠٠ خانوار کمک هزینه معیشت داده می‌شود.
 
مهران منتظر در ادامه اين نشست با اشاره به عملکرد فعاليت انجمن حمایت زندانیان در سال گذشته گفت: يكي از موضوعات مهم پيشگيري از آسيب های اجتماعي است، در انجمن مشاوره خانواده ها و آموزش را هدف قرار داده ايم.

منتظر افزود: همزمان با فرارسیدن عيد غدير مشاوره روانشناسي در دو حوزه فعال خواهد شد. پيش از اين نیز مشاوره حقوقی در زندان اوين و قزلحصار به صورت رایگان ارایه می شود .

وی اضافه کرد : تا پايان ٦ ماه اول امسال مشاوره حقوقي را به تمام ندامتگاه هاي استان تهران تسري مي دهيم.
 
مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان مرکز گفت: همچنين آموزش خانواده ها در بحث پيشگيري از اعتياد و طلاق را دستوركار قرار داديم كه در همين راستا حدود ٢١٠٠ خانواده سال گذشته اين دوره هاي آموزشی را پشت سر گذاشتند.

منتظر گفت : تلاش داريم در فرودگاه امام خميني و فرودگاه مهرآباد غرفه اي برپا كنيم و توليدات خانواده زندانيان را در معرض فروش قرار دهیم .

مدیر عامل انجمن حمایت زندانیان مرکز بازديد از خانواده زندانيان را از سیاست های انجمن عنوان کرد و گفت : خوشبختانه در اين زمينه توفيقات خوبي داشته ايم.
 
وی در پایان گفت: مجوز تاسیس مهدکودک در زندان نسوان را دنبال کردیم و این کار رو به اتمام است در این رابطه سازمان بهزیستی کمک کرده است و در مراحل پایانی تاسیس مهدکودک در زندان نسوان هستیم.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *