بحران قطر بدون تهدید‌های فوری و شدید گذشته ادامه می‌یابد

7:01 - 10 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۴۳۷۵
دسته بندی: سیاست
کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: بحران قطر ادامه‌دار می‌شود، ولی بدون تهدید‌های فوری و شدیدی که از ابتدا آغاز شد.

مجتهدپیروز مجتهدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی درباره احتمال افزایش تحریم‌های قطر بعد از نشست اخیر وزرای خارجه عربستان، امارات، بحرین و مصر علیه قطر، گفت: این تحریم‌ها تأثیر اساسی در وضعیت قطر نخواهد داشت.


وی ادامه داد: برای اینکه تحریم‌هایی که این ۴ کشور در مرحله اول اعمال کردند شامل همه جور اجحافی می‌شد و بعد از اینکه تحریم‌های خود را تعدیل کردند اثر واقعی تحریم‌ها را از بین بردند.

کارشناس مسائل بین الملل افزود: قطر در مقابل این تحریم‌ها با تمهیداتی که به کمک ایران، ترکیه و دیگر کشور‌ها درنظر گرفت، توانست موانع جدی‌ای برای جلوگیری از تأثیرات این تحریم‌ها به‌وجود بیاورد.

مجتهدزاده با اشاره به جلسه روز گذشته این ۴ کشور در منامی اظهار کرد: کاری که این کشورها در دوره کنونی دنباله‌گیری می‌کنند، نشان از آن دارد که در استراتژی محاصره قطر شکست خوردند و حالا سعی می‌کنند یکسری مانور‌هایی انجام دهند که وانمود کنند، پیروز می‌شوند.

کارشناس مسائل خاورمیانه تصریح‌کرد: قطربا اقداماتش درحوزه سیاست خارجی توانست، جبهه‌گیری استراتژیک جدید عربستان به کمک ترامپ یا همان اتحاد تخیلی را از بین ببرد.

مجتهدزاده درباره اینکه آیا بحران قطر طولانی خواهد شد، گفت: آن‌ها با این تحریم‌ها می‌خواهند بحران قطر را ادامه دهند تا براساس توهم‌هایی که دارند به نتایج مورد نظرشان برسند که این اتفاق نمی‌افتد. معنی دیگر رفتارهایشان اینست که می‌خواهند به کشور‌های وساطت کننده، بگویند بیشتر به میدان آمده و بحث را ادامه دهید تا قسمتی از آبروی ما حفظ شود.

وی در پایان افزود: بحران قطر ادامه‌دار می‌شود، ولی بدون تهدید‌های فوری و شدیدی که از ابتدا آغاز شد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *