لزوم اتخاذ تدابیر لازم جهت پیشگیری از آتش سوزی جنگل‌ها

13:45 - 26 تير 1396
کد خبر: ۳۲۹۵۴۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رزم گفت: با توجه به وقوع آتش سوزی‌های اخیر نیازمند یک عزم جدی و هماهنگی بین دستگاه‌ها هستیم تا بتوانیم در جهت پیشگیری از آتش سوزی در جنگل‌های استان تصمیمات و تدابیری اتخاذ کنیم.

محمد رزم رئیس دادگستری ایلاممحمد رزم رئیس کل دادگستری استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی بر ضرورت انجام اقدامات پیشگیرانه در جهت کاهش و توقف  آتش سوزی جنگل‌ها تاکید کرد و گفت: جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان ایلام  در محل این  اداره کل  با موضوع آتش سوزی‌های اخیر برگزار شد.

وی با اشاره به شروع گرمای فصل تابستان در خصوص آتش سوزی جنگل‌ها و اطفای حریق آنها گفت: اخیرا در شهرستان‌های بدره، ملکشاهی، ایوان و سیروان در عرصه‌های منابع طبیعی و جنگل‌ها آتش سوزی‌هایی به وقوع پیوست که بلحاظ حساسیت این موضوع در شورای عالی تامین استان ایلام مطرح شد و مصوبات خوبی هم در آن شورا به تصویب رسید.

این مقام قضایی بیان کرد: ۳ مصوبه اول شورا اختصاص به موضوع آتش سوزی‌ها و اطفای حریق و هماهنگی همه دستگاه‌های مرتبط با موضوع بود. لذا می‌طلبید در خدمت اعضای محترم شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی باشیم تا به منظور هماهنگی لازم در جهت پیشگیری از آتش سوزی در جنگل‌های استان اقدامات و تدابیری اتخاذ شود.

رئیس کل دادگستری استان ایلام با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص حفاظت از جنگل‌ها گفت: مقام معظم رهبری در بیانات خود در خصوص حفاظت از منابع طبیعی و جنگل‌ها تاکید بر جرم انگاری نموده اند، لذا هم دستگاه قضایی وهم سایر دستگا‌های مرتبط ضابط وحتی مجلس را مخاطب قرار دادند که قوانین متفرقه را در این زمینه بازنگری کنند و در واقع بصورت جرم انگاری به موضوعات منابع طبیعی و زیست محیطی توجه شود ونه بصورت جرم زدایی.

رزم افزود: بنابراین تولید و گسترش جنگل‌ها هم به لحاظ تولید اکسیژن، باعث ساماندهی گردش آب در طبیعت و پالایش هوا و حفاظت از خاک و تولید چوب و تداوم حفظ نظام زیستی و باعث کاهش فرسایش خاک می‌شود و می‌تواند باعث بوجود آمدن منظره‌های طبیعی و تفرجی را فراهم کند که از ویژگی‌های بسیار ارزشمندی است که باید به آن توجه شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *