رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

حضور 600هزار فرد در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی

16:18 - 25 تير 1396
کد خبر: ۳۲۹۲۷۸
معاون توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور از شرکت 631 هزار و 526 نفر در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی خبر داد و گفت: 63 درصد شرکت کنندگان به صورت مکتوب و 37 درصد بصورت الکترونیکی شرکت کردند.

حضور 600هزار فرد در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضویبه گزارش گروه فضای مجازی ، معاون توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور از شرکت 631 هزار و 526 نفر در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی خبر داد و گفت: 63 درصد شرکت کنندگان به صورت مکتوب و 37 درصد بصورت الکترونیکی شرکت کردند.

محمد الهیاری روز یکشنبه در نشستی خبری افزود: در دوره پنجم و ششم این جشنواره به ترتیب 25 هزار و 235 هزار نفر شرکت کننده وجود داشت در حالیکه این دوره شاهد استقبال مردم از این جشنواره هستیم.

وی ادامه داد: در هفتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی 431 هزار و 885 نفر بصورت فردی و 61 هزار و 738 نفر نیز به صورت خانوادگی شرکت کرده اند.

الهیاری با بیان اینکه جشنواره کتابخوانی رضوی از برنامه هایی است که به مناسبت دهه کرامت از سوی بنیاد بین المللی امام رضا(ع) و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود، اظهار کرد: متولی برگزاری پنج دوره قبل این جشنواره یکی از ادارات ارشاد استان ها است اما از سال گذشته پیشنهاد برگزاری آن به نهاد کتابخانه های عمومی کشور ارائه شد.

معاون توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی نهاد عمومی کشور افزود: در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، 319 دستگاه از جمله 196 دستگاه دولتی و خدماتی، 93 دستگاه علمی و فرهنگی، 19 دستگاه نظامی، 8 مجموعه اقتصادی مانند بانکها و 3 موسسه مردم نهاد مشارکت داشته اند.

وی حضور این تعداد شرکت کننده در مسابقه کتابخوانی رضوی را رقمی خوب و طرازی مناسب برای سایر مسابقات کتابخوانی دانست.

الهیاری گفت: برای آنکه دوره هفتم جشنواره دارای فعالیت پربارتری باشد و بعضی از مشکلات گذشته آن رفع شود، اتاق فکری شکل گرفت و کارگروهی برای انتخاب منابع مسابقه فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه 73 کتاب مرتبط با امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و احمد بن موسی شاهچراغ توسط این کارگروه شناسایی شدند، اضافه کرد: یکی از ویژگی های این دوره معرفی دو کتاب درباره زندگی حضرت معصومه(س) و شاهچراغ بود.

معاون توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور با بیان اینکه همه این آثار تمام خوانی و 23 عنوان آن به اتاق فکر پیشنهاد شد، خاطر نشان کرد: در نهایت 6 عنوان کتاب به عنوان منبع نهایی مسابقه انتخاب شد.

به گفته الهیاری، «10 قصه از امام رضا(ع)»‌، «ماه غریب من»، «امام رضا(ع) و زندگی»، «مهارت های زندگی در سیره رضوی»، «‌بانوی ملکوت» و «چلچراغ شیراز» عناوین کتاب هایی است که علاقه مندان به شرکت در این مسابقه به عنوان منبع از آن استفاده کردند، دو کتاب اول پس از مذاکره با ناشران آن به صورت گویا تهیه شد هرچند برای شرکت روشندلان در این جشنواره 3 کتاب نیز به نسخه بریل تبدیل شد.

 

منبع: ایرنا


: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *