تظاهرات مردم آمریکا علیه کاهش خدمات درمانی/ پلیس ده‌ها تن از معترضان را بازداشت کرد

10:31 - 20 تير 1396
کد خبر: ۳۲۷۶۲۴
پلیس آمریکا ده‌ها تن از معترضان به طرح کاهش خدمات درمانی نمایندگان کنگره بازداشت کرد.

اوباماکربه گزارش گروه بین‌الملل ، در پی تظاهرات مردم آمریکا به لغو برنامه بهداشت و سلامت و کاهش خدمات درمانی پلیس این کشور ده‌ها تن از تظاهرکنندگان را بازداشت کرد.

پایگاه شبکه خبری «سی‌ان‌ان» به نقل از «اِوا مالکی» سخنگوی پلیس گزارش داد که تظاهر کنندگان در 13 مکان مختلف در ساختمان‎های اداری کنگره و سنا تجمع کردند و علیه نمایندگان کنگره برای اقدام به لغو طرح بهداشت و درمان اوبام موسوم به اوباماکِر شعار سر دادند.

«مالکی Malecki» ضمن بیان اینکه نیروهای پلیس 80 نفر از معترضان را بازداشت کرده‌اند تصریح کرد: 21 نفر از معترضان در ساختمان‎های اداری کنگره و 59 نفر دیگر نیز در ساختمان‎های مجلس سنا به اتهام نقض قوانین، تجمع غیرقانونی بازداشت شدند.

معترضان خطاب به نمایندگان پارلمان آمریکا فریاد می‌زدند که «زندگی ما را نجات دهید، طرح را لغو کنید»، «بیرون بیاید و پاسخ و پاسخ دهید».

نمایندگان جمهوریخواه کنگره آمریکا چند ماه پیش طرحی را به تصویب رساندند که مطابق با آن بخش‌هایی از برنامه بهداشت و درمان اوباما موسوم به اوباماکِر لغو و جایگزینی می‌شود.


طرح «قانون مراقبت بهداشتی آمریکایی» جمهوریخواهان با 217 رأی موافق در برابر 213 رأی مخالف به تصویب رسید و هم‌اکنون برای تبدیل‌شدن به قانون باید در مجلس سنا نیز تصویب شود.


برچسب ها: اوباماکر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *