اعطای 50 بورسیه تحصیلی به نخبگان منطقه آزاد قشم

13:48 - 18 تير 1396
کد خبر: ۳۲۶۹۸۹
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: بنابر توسعه منطقه آزاد قشم در نظر داریم به تعداد 50 نفر از بومیان نخبه این منطقه بورس تحصیلی اعطا کنیم تا در نهایت از این افراد در پست‌های مدیریتی سازمان استفاده کنیم.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، حمید رضا مومنی در نشست خبری ظهر امروز در خصوص اعطای بورسیه تحصیلی به بومیان نخبه جزیره قشم بیان کرد: در راستای توسعه منطقه آزاد قشم به دنبال پرورش نخبه‌های بومی و استفاده از آن‌ها در کادر سازمانی هستیم، بر همین اساس در نظر داریم به تعداد 50 نفر از بومیان این منطقه بورس تحصیلی اعطا کنیم.

وی در ادامه افزود: بنابر برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای سال تحصیلی 96 و 97 از طریق 100 نفر متقاضی 10 نفر از آن‌ها انتخاب شده‌اند.

مومنی عنوان کرد: توسعه منطقه آزاد قشم باید به دستان افراد بومی منطقه که تعصب به محل زندگی خود دارند صورت بگیرد به همین خاطر مشارکتی دو جانبه فی ما بین افراد برگزیده و سازمان منطقه آزاد قشم صورت می‌گیرد تا دو طرف تعهداتی نسبت به هم داشته باشند.

مدیر عامل منطقه آزاد قشم تصریح کرد: انتخاب این افراد به دور از هر گونه تعصب و نگاه تبعیض آمیز صورت گرفت و برای ما جنسیت و مذهب و موارد مشابه اصلا ملاک نبوده به همین خاطر با توجه به سکونت درحدود 70 درصدی اهل سنت در این منطقه از 10 نفر ا فراد منتخب شده در این دوره 9 نفر از آنها از هموطنان اهل سنت ما هستند.

وی در پاسخ به سوال نتیجه پروژه خلیج فارس عنوان کرد: در دو ماه گذشته جلسه‌ای در محضر معاون اول رئیس جمهور وشورای عالی مناطق آزاد در خصوص این طرح تشکیل شد و به این نتیجه رسیدیم تصمیم گیری برای این پروژه موکول به کمیته ای متشکل از تمام ذی نفعان اعم از سازمان مدیریت برنامه ریزی، وزارت راه و شهرسازی، وزارت دارایی و شورای عالی مناطق آزاد  شود و هرآنچه این کمیته مصوب کرد لازم الاجرا خواهد بود. بر همین اساس تمام تصمیم‌های مربوطه به اولین جلسه کمیته در سه شنبه هفته آتی اتخاذ خواهد شد.

مومنی اشاره کوتاهی به پروژه خلیج فارس کرد و گفت: برای این پروژه تاکنون 220 میلیارد تومان هزینه شده که نتیجه این سرمایه گذاری پیشرفت هفده ونیم درصدی بوده است.

مدیر عامل منطقه آزاد قشم از اهداف پروژه خلیج فارس به ساخت 86 کیلومتر اتوبان ، 92 کیلومتر راه آهن ، اتصال کاوه به بندرعباس و ساخت 4 اسکله اشاره کرد. 

وی در خصوص قاچاق در این مناطق گفت: با تلاشهای صورت گرفته توانستیم مزیت قاچاق از این مناطق را از بین ببریم به همین خاطر سهم قاچاق از این منطقه آزاد به صورت چشمگیری کاهش داشته است همچنین به دنبال شفاف سازی در نظام اداری و صورت‌های مالی خود هستیم تا هر گونه تخلف در این مراکز را نیز از بین ببریم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *