وزیر کشور ایتالیا خواستار باز شدن مرزهای اروپایی به روی پناهجویان شد

2:32 - 12 تير 1396
کد خبر: ۳۲۴۸۵۵
صلیب سرخ ایتالیا چندی پیش وضعیت اسکان پناهجویان در این کشور را بحرانی خوانده و خواستار همفکری در سطح منطقه برای رفع این مشکل شده بود.
به گزارش گروه بین‌الملل ،«ماکرو مینیتی» وزیر کشور ایتالیا روز یکشنبه با انتقاد از سیاست های مهاجرتی کشورهای اروپایی، خواستار باز شدن مرزها به روی پناهجویانی شد که خود را با قایق به نزدیکی سواحل این کشورها می رسانند.

 به نقل از شبکه تلوزیونی فرانس 24، وی پیش از دیدار امروز با همتای فرانسوی خود برای رایزنی در این خصوص گفت: ما برای مدیریت پناهجویان تحت فشار زیادی هستیم.
 
وزیر کشور ایتالیا ادامه داد: نهاد های بسیاری با پرچم کشورهای اروپایی برای نجات جان پناهجویان فعالیت می کنند؛ اما وقتی این افراد تنها به بنادر ایتالیا آورده می شوند، این یعنی ایرادی در کار وجود دارد.
 
بر اساس آمار اعلام شده از سوی سازمان ملل متحد، تنها در سال جاری میلادی بیش از 83 هزار پناهجوی نجات یافته از دریای مدیترانه، به سواحل ایتالیا انتقال یافته اند.
 
صلیب سرخ ایتالیا چندی پیش وضعیت اسکان پناهجویان در این کشور را بحرانی خوانده و خواستار همفکری در سطح منطقه برای رفع این مشکل شده بود.
 
تعداد افرادی که در سودای پناهندگی به کشورهای اروپایی، در آب های دریای مدیترانه غرق می شوند، در ماه های اخیر رو به افزایش گذاشته است.
قایق ها اغلب از مصر و لیبی به سمت سواحل اروپایی حرکت می کنند.
 
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *