صادرات نفتی و غیر نفتی منطقه ویژه پارس افزایش یافت

14:16 - 11 تير 1396
کد خبر: ۳۲۴۶۸۰
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
صادرات نفتی و غیر نفتی کشور از منطقه ویژه اقتصادی پارس به خارج از کشور در بهار سال جاری از نظر وزنی افزایش اما از نظر دلاری کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، گمرک سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس (PSEEZ) اعلام کرد که صادرات محموله های نفتی و غیرنفتی از این منطقه در سه ماهه ابتدایی سال 1396 افزایش یافته است.

بر اساس آمار گمرک PSEEZ، مجموع صادرات نفتی و غیر نفتی از این منطقه به خارج از کشور در سه ماهه ابتدایی سال با هفت درصد افزایش به هشت میلیون و 865 هزار تن رسیده است.

در این مدت صادرات محصولات غیر نفتی نیز 15 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت و به چهار میلیون و 757 هزار تن رسید.

با وجود افزایش وزنی صادرات نفتی و غیر نفتی از این منطقه، ارزش دلاری صادرات آن طی سه ماه نخست سال کاهش یافت.

ارزش دلاری مجموع صادرات نفتی و غیر نفتی PSEEZ در این مدت 16 درصد در مقایسه با سال گذشته کاهش یافته است. ارزش دلاری صادرات محصولات غیرنفتی نیز با 23 درصد کاهش به دو میلیارد و 47 میلیون دلار رسید.

برپایه این گزارش، دی اتیلن گلایکول، کود اوره، بوتان، پروپان، پارازایلین، مونو و تری اتیلن گلایکول، هوی‌اند، پلی اتیلن سبک و سنگین، میعانات گازی، سیمان و متانول از مهمترین کالاها و محصولات صادراتی این منطقه است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *