اعزام سربازان تازه‌نفس خارجی به امنیت "افغانستان" کمکی نمی‌کند

11:06 - 12 تير 1396
کد خبر: ۳۲۴۶۵۰
معاون پارلمان افغانستان در واکنش به تصمیم سازمان ناتو برای اعزام نظامیان بیشتر به افغانستان اعلام کرد که اعزام سربازان بیشتر به افغانستان برای تامین امنیت در این کشور موثر نیست.
اعزام سربازان تازه‌نفس خارجی به امنیت به گزارش سرویس بین الملل محمدنذیر معاون پارلمان افغانستان اعلام کرد کشورهای متحد افغانستان به جای اعزام سربازان بیشتر باید به تجهیز بهتر نظامیان افغان تمرکز کنند.
 
وی افزود: بهتر است هزینه‌هایی که برای اعزام سربازان خارجی در افغانستان می‌شود برای تجهیز نیروهای افغان بویژه نیروهای هوایی هزینه شود.
 
معاون پارلمان افغانستان تصریح کرد: تجهیز نیروهای افغان در گذشته نتیجه مثبتی داشت و مطمئن هستیم که نیروهای امنیتی افغان می‌توانند امنیت این کشور را تامین کنند.
 
هفته گذشته پس از اجلاس وزرای ناتو در بروکسل «ستولتنبرگ» دبیرکل ناتو در نشست خبری اعلام کرد این سازمان در نظر دارد «چند هزار سرباز تازه نفس» را به افغانستان اعزام کند.
 
برخی از رسانه‌های خبری گزارش داده‌اند که علاوه بر 4 هزار سرباز آمریکایی که به افغانستان اعزام می‌شوند سازمان ناتو نیز در نظر دارد تا سه هزار سرباز اضافی به افغانستان اعزام کند.
 
از سوی دیگر، وزارت دفاع افغانستان با استقبال از افزایش نیروهای خارجی در این کشور اعلام کرد که از اعزام سربازان بیشتر آمریکایی و ناتو به افغانستان برای آموزش نیروهای امنیتی افغان حمایت می‌کند.
 
رادمنش معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفت: آمریکا و ناتو در نظر دارد تا ظرفیت سربازان افغان را در استفاده از تکنولوژی ارتقا دهند و که این بازسازی فقط در جغرافیایی افغانستان ممکن است به هیمن دلیل سربازان بیشتر خارجی برای همکاری در این زمینه به این کشور اعزام می‌شوند.
 
این در حالی است که در نشست روز گذشته پارلمان تعدادی از نمایندگان افغان با اعزام سربازان بیشتر خارجی به افغانستان مخالفت کرده‌ و معتقد هستند که گسترش حضور نظامی نیروهای خارجی در افغانستان بجای بهبود وضعیت باعث بوجود آمدن مشکلات بیشتری در این کشور خواهند شد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *