سالانه ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار برگ اوراق قضایی در گلستان چاپ می‌شود

8:46 - 11 تير 1396
کد خبر: ۳۲۴۴۸۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: هم اکنون ۳۵ درصد اوراق قضایی استان الکترونیکی ابلاغ می‌شود که پیش بینی می‌کنیم این رقم تا پایان امسال به ۸۰ درصد برسد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری استان گلستان، هادی هاشمیان در دیدار با استاندار گلستان گفت: هم اکنون ۳۵ درصد اوراق قضایی استان، الکترونیکی ابلاغ می‌شود که پیش بینی می‌کنیم این رقم تا پایان امسال به ۸۰ درصد برسد.

وی افزود: سالانه ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار برگ اوراق قضایی در استان چاپ می‌شود که در صورت ثبت نام همه مراجعان به دستگاه قضایی در سامانه ثنا، علاوه بر صرفه جویی در مصرف کاغذ، سرعت و دقت ابلاغ اوارق قضایی نیز بیشتر می‌شود.

هاشمیان ادامه داد: حتی کسانی که در دادگستری پرونده ندارند نیز می‌توانند با مراجعه به دادگستری‌ها، رایگان در این سامانه ثبت نام کنند.

به گفته وی، سامانه ثنا از آذر سال گذشته در استان فعال شده است و تاکنون بیش از ۴۸ هزار گلستانی در این سامانه ثبت نام کرده اند.

حسن صادقلو استاندار گلستان نیز گفت: از به روز شدن دادگستری استان و افزایش سرعت خدمات به مردم، بر بستر اینترنت قدردانی می‌کنیم و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد حذف قلم و کاغذ در محاکم استان باشیم.

گفتنی است، افراد با ثبت نام در سامانه‌ی ثنا، کد کاربری قضایی می‌گیرند و اوراق قضایی مانند، ابلاغ، اخطار و احضاریه به جای ارسال به خانه‌ی آنان، اینترنتی به حساب کاربری آن‌ها در این سامانه ارسال می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *