رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نگاهی به خطرناک‌ترین بیمارستان روانپزشکی جهان + تصاویر

9:44 - 09 تير 1396
کد خبر: ۳۲۳۸۵۵
بنا به گفته یکی از گزارشگرانی که توانسته از این بیمارستان دیدن کند وی بدن‌های بی حرکتی را مشاهده کرده که بدلیل تزریق مسکن‌های قوی زیر افتاب سوزان دراز کشیده بودند.
به گزارش گروه فضای مجازی ، بیمارستان " فدریکو مورا"؛ بیمارستانی است در کشور گواتمالا (Guatemala) که به عنوان خطرناک‌ترین بیمارستان روانپزشکی جهان شناخته می‌شود. بنا به ادعای بیماران آن‌ها بعد از تزریق مسکن‌های قوی، بار‌ها مورد تجاوز و سواستفاده جنسی قرار گرفته اند. این در حالی است که این ادعا از سوی یکی از مدیران این بیمارستان نیز مورد تایید قرار گرفته است.

یکی از گزارشگرانی که توانسته وارد این بیمارستان روانپزشکی شود مشاهدات خود را اینچنین توصیف می‌کند: " هر جایی را که نگاه می‌کردم بدن‌های بی حرکتی را می‌دیدم که در زیر آفتاب سوزان روی زمین دراز کشیده بودند. کاملا مشخص بود که به این بیماران مسکن‌های قوی تزریق شده است. در حالی که موی سر آن‌ها تراشیده شده بود و کفشی به پا نداشتند، لباس هایی کهنه بر تن داشتند. برخی دیگر کاملا عریان بودند و وضعیت غیر بهداشتی آن‌ها کاملا قابل مشاهده بود. آن‌ها بیشتر شبیه به زندانیان اردوگاه کار اجباری بودند تا بیمار".

گفته می‌شود در این بیمارستان روانپزشکی حدود ۳۴۰ بیمار نگهداری می‌شوند. بنا به گفته " رومئو مینرا "؛ مدیر این بیمارستان، تن‌ها عده کمی از این افراد دارای مشکلات روانی هستند و حدود ۷۰ درصد از آن‌ها با کمی توجه و مراقبت بیشتر می‌توانند به جامعه برگردند. وی می‌گوید افرادی که در اینجا به ما تحویل داده می‌شوند از مراودات انسانی محروم می‌شوند. مردی را به یاد می‌آورم که در حالی که دستانش را به دور سینه ام حلقه کرده بود به من التماس می‌کرد تا اجازه دهم از این بیمارستان خارج شود.

ریکاردو یکی از بیمارانی که پیشتر در این تیمارستان بستری بوده می‌گوید که در طول سه سال زمانی که در این بیمارستان بسر می‌برد بار‌ها مورد تجاوز قرار گرفته است. وی تن‌ها زمانی توانست از این بیمارستان مخوف جان سالم بدر ببرد که مشخص گردید که بدلیل تشخیص اشتباه ابتلا به جنون جوانی روانه این بیمارستان شده است.

گفتنی است؛ در حالی که مقامات دولتی اعلام کرده اند تحقیقات فوری در خصوص صحت سواستفاده‌های جنسی مورد ادعا را در دستور کار قرار می‌دهند، اما با گذشت ۲ سال هنوز هیچ اقدامی در این خصوص انجام نشده است.
 
 



انتهای پیام/
 
 : انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

 
 
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *