پروازهای ویژه باربری تجاری بین "هند و افغانستان" آغاز می‌شود

9:47 - 28 خرداد 1396
کد خبر: ۳۲۰۱۳۵
پروازهای ویژه باربری با هدف توسعه مناسبات اقتصادی بین افغانستان و هند، امروز میان ۲ طرف آغاز خواهد شد.
پروازهای ویژه باربری تجاری بین به گزارش سرویس بین الملل به نقل از خامه پرس، مقامات هندی اعلام کردند که پروزاهای باربری بین کابل- دهلی، با هدف انتقال کالاهای بازرگانی و محصولات به ۲ کشور و از طریق حریم هوایی پاکستان انجام خواهد شد.
 
«گوپال بگلای» سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در این راستا گفت که تصمیم برای ایجاد این دهلیز هوایی در سفر سال گذشته «اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان به هند گرفته شده است.
 
 وی افزود که به خاطر مشکلات ترانزیتی که بین افغانستان و هند از طریق زمین وجود دارد، توافق برای این پروازها صورت گرفته است.
 
سخنگوی وزارت خارجه هند در ادامه گفت که در حال حاضر این پروازها تنها یک بار در ماه یا ۲هفته یک‌بار صورت خواهد گرفت.
 
قرار است انتقال کالاهای تجارتی هند به افغانستان و افغانستان به هند در چارچوب این پروازها توسط شرکت هوایی «آریانا» صورت گیرد.
 
این در حالی‌ست که افغانستان پیش از این در اکثر مناسبات تجارتی‌اش به پاکستان وابسته بوده و پیشتر اکثر واردات و صادرات افغانستان از طریق این کشور صورت می‌گرفت.
 
اما در  ۲ سال اخیر پاکستان مشکلاتی را سد راه تجارت و ترانزیت افغانستان ایجاد کرده و چند باری نیز بنادرش را به روی رفت و آمد بسته بود.
 
 رئیس جمهوری افغانستان نیز در این باره گفت که افغانستان دیگر وابسته به یک بندر خاص نیست و از لحاظ تجارتی و ترانزیتی در حال بیرون‌شدن از انزوای جغرافیایی و وصل‌شدن به منطقه و جهان است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *