شرط اصلی تحقق سند ملی نظام امنیت اجتماعی استفاده حداکثری از توان حمایتی

12:57 - 25 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۹۴۰۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
سرپرست معاونت اجتماعی دادگستری استان مرکزی گفت: سند ملی نظام امنیت اجتماعی دانش آموزان تدوین شده و استقرار ملی با هدف استفاده حداکثری از توان خدمتی، اجرایی، نظارتی و حمایتی شرط اصلی محقق شدن سند است.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری استان مرکزی، حجت الله درودگر، سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی در ششمین جلسه پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی استان مرکزی گفت: سند ملی نظام امنیت اجتماعی دانش آموزان تدوین شده است و استقرار ملی با هدف استفاده حداکثری از توان خدمتی، اجرایی، نظارتی، حمایتی شرط اصلی محقق شدن سند است.

به گفته وی زمانی سند ملی نظام امنیت اجتماعی دانش آموزان محقق می شود که تمامی دستگاه ها با یکدیگر تعامل دادشته باشند، در این راستا می شود بین کمیته امداد، بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل تعاون و سایر ستادهای اجرایی سند ائتلافی تنظیم شود.

درودگر ادامه داد: برای اجرای  سند ملی نظام امنیت اجتماعی دانش آموزان شورای سیاست گذاری در مرکز تشکیل شده است و متناظر با آن در ادارات و ارگان های استانی نیز باید ایجاد شود، تشکیل کمیته علمی اجرایی یکی از ملزومات می باشد که با اعمال نظر مرکز آموزش و پرورش متولی اصلی اجرای سند است. این اداره باید خدماتی همچون برگزاری کارگاه آموزشی، نرم افزار غربالگری، حمایت اجتماعی، آیین نامه و نشکیلاتی را مدنظر گیرد و وظایف هر یک دستگاه ها را متذکر شود.

وی بابیان اینکه در سند ملی نظام امنیت اجتماعی دانش آموزان سه گروه مربیان، والدین و دانش آموزان کانون توجه هستند، تصریح کرد: ما برای هریک از این گروه ها باید برنامه ویژه ارائه شود و جامعه هدف را به حال خود واگذار نکنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *