رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

چه افرادی از تخلفات گسترده فدراسیون تیراندازی با کمان حمایت می‌کنند؟

14:36 - 24 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۹۱۵۴
تخلفات گسترده در فدراسیون تیراندازی با کمان که از چهار سال پیش شروع شده و تا امروز ادامه داشته در کنار نتایج ضعیف ورزشکاران باعث شده تا وضعیت این رشته پرمدال در کشورمان بحرانی شود. هیچ‌کس از اهالی تیراندازی با کمان از شرایط کنونی راضی نیست و همه امیدوار به تعیین و تکلیف سریع وضعیت این رشته بودند، اما مشخص نیست چرا وزارت ورزش و جوانان تصمیمی برای کمانداران نمی‌گیرد و حمایت چه افرادی از مسوولان این رشته باعث شده کسی تخلفات گسترده و محکومیت برخی مسوولانش را نادیده بگیرد.
کمانبه گزارش گروه فضای مجازی ، تخلفات گسترده در فدراسيون تيراندازي با كمان كه از چهار سال پيش شروع شده و تا امروز ادامه داشته در كنار نتايج ضعيف ورزشكاران باعث شده تا وضعيت اين رشته پرمدال در كشورمان بحراني شود. هيچ‌كس از اهالي تيراندازي با كمان از شرايط كنوني راضي نيست و همه اميدوار به تعيين و تكليف سريع وضعيت اين رشته بودند اما مشخص نيست چرا وزارت ورزش و جوانان تصميمي براي كمانداران نمي‌گيرد و حمايت چه افرادي از مسوولان اين رشته باعث شده كسي تخلفات گسترده و محكوميت برخي مسوولانش را ناديده بگيرد.

جعل و تخلفات انتخاباتي
تخلفات از پنج سال قبل و پيش از المپيك لندن شروع شد كه وزير ورزش وقت به يكباره روساي فدراسيون‌ها را بركنار كرد. در آن زمان مسوولان تيراندازي با كمان براي فرار از تعليق مجبور شدند استعفانامه كريم صفايي رييس بركنار شده را به فدراسيون جهاني ارسال كنند. حالا بعد از اين‌ سال‌ها مشخص شده كه نامه و امضاي رييس سابق جعلي بوده و طبق گفته نصرالله سجادي معاون قبلي وزير ورزش انتخابات تيراندازي با كمان پر از تخلف بوده و رياست شجاعي در اين رشته قانوني نيست.

بي‌توجهي به نتايج ضعيف

در كنار تمام اين چهار سال رياست غيرقانوني و مدتي كه رييس تيراندازي با كمان دو شغله بود بايد به نتايج ضعيف كمانداران نيز اشاره كرد. ملي‌پوشان تيراندازي با كمان ايران در كسب سهميه المپيك ريو ناكام بودند و در رقابت‌هاي مختلف بدون كسب نتيجه‌اي مناسب به كشور بازمي‌گشتند. انقدر نتايج ضعيف بود كه فدراسيون مسابقات وگاس شوت را به جاي جام جهاني جا زد و اعلام كرد كه ورزشكارانش مدال جهاني گرفته‌اند. حتي رييس جمهور هم گمراه شد و پيام تبريك فرستاد اما مشخص شد مسوولان فدراسيون همه را گمراه كرده و به دنبال منافع خود بودند. در اين ميان بازهم كسي از فدراسيون براي نتايج ضعيفش توضيح نمي‌خواست.

حاميان پشت‌پرده
حالا زمان رياست شجاعي در تيراندازي با كمان تمام شده و وزارت ورزش بايد بالاخره تصميمي براي اين رشته بگيرد. هرچقدر از اين تخلفات گفته شد كسي از سئول نشينان توجهي نمي‌كرد. فدراسيون كارمند محكوم به حبسش (كسي كه امضاي صفايي را جعل كرده‌بود) را به عنوان سرپرست راهي مسابقات برون مرزي مي‌كرد و بازهم وزارت ورزش واكنشي نشان نمي‌داد. با تمام اين شرايط و پرونده مفتوح رييس تيراندازي با كمان در دادگاه عالي ورزش درباره اتفاق‌هاي تيم فوتبال شهرداري بندرعباس مشخص نيست چه افرادي از او حمايت مي‌كنند كه هيچ كس نمي‌تواند برخوردي با تخلفات گسترده‌اش در فدراسيون داشته باشد.

حمايت از مجلس و وزارت
از گوشه و كنار شنيده شده كه دليل سكوت وزارت ورزش و جوانان در قبال اينهمه تخلف و ناكامي در تيراندازي با كمان حمايت‌هايي از مجلس و خود وزارت ورزش است. برخي افراد از درون مجلس باعث مسكوت ماندن پرونده قضايي رييس فدراسيون در بندرعباس هستند و برخي هم تلاش مي‌كنند كه تخلفات او در چند سال گذشته تيراندازي با كمان ديده نشود. برخي هم از درون خود وزارت ورزش هستند كه علاقه‌اي به بررسي شرايط بحراني تير و كمان ندارند. در كنار اين‌ها مي‌توان اشاره كرد كه رييس غيرقانوني تيراندازي باكمان بارها از ارتباط نزديكش با برخي دولت‌مردان يا همشهري بودن با اهالي وزارت ورزش اشاره كرده كه شايد همين مساله باعث شده تخلفات تيراندازي با كمان پنج سال ادامه دار شود و كسي با آنها برخورد نكند. به هر حال اگر مسوولان ورزش كشور به سرعت جلوي اين تخلفات را نگيرند قطعا فدراسيون جهاني از اتفاق‌هاي افتاده خبردار مي‌شود و حتي كريم صفايي مي‌تواند شخصا از وضعيت داخلي به مسوولان جهاني شكايت كند و حقش را بخواهد. آنروز سرنوشت تيراندازي با كمان كشورمان در دست مسوولان جهاني خواهد بود.
 
/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود. 
 
منبع: همشهری


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *