تزریق ٢٨ میلیارد متر مکعب گاز ترش به خط پنجم سراسری

10:50 - 22 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۸۲۳۰
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
مدیر پالایشگاه چهارم با بیان اینکه آمار سال گذشته نشان از افزایش حداکثری تحویل خوراک از سوی پالایشگاه چهارم به سایر پالایشگاه‌‌ها و مخازن نفتی دارد، گفت: فازهای 6 و 7 و 8 با تأمین خوراک سایر پالایشگاه‌ها به خوبی نقش خود را بهعنوان یک پالایشگاه مادر در منطقه ایفا کرده است.
به گزارش گروه اقتصاد ، بهزاد سالاری میزان گاز ترش خروجی از پالایشگاه چهارم به خط پنجم سراسری در سال گذشته را بیش از 28 میلیارد متر مکعب عنوان کرد و گفت: از این میزان 10.5 میلیارد به مخازن نفتی آغاجاری، پالایشگاه‌های گاز فجرجم، ایلام و بیدبلند و 17.5 میلیارد متر مکعب نیز به پالایشگاه اول، دوم، پنجم و فازهای 17 و 18 ارسال شده است.

وی با بیان اینکه میزان تزریق گاز به خط لوله پنجم سراسری رشد 4 درصدی داشته است، گفت: علی‌رغم این افزایش میزان مصرف انرژی با اجرای پروژه‌های بهینه‌سازی مصرف روند کاهشی داشته است.

سالاری در ادامه به سایر تولیدات پالایشگاه چهارم اشاره کرد و گفت: میزان تولید كاندنسيت تولید شده در سال 95 بیش از 39 میلیون بشکه بوده که نسبت به سال پیش از آن رشد 1.8 درصدی داشته است.

به گفته سالاری بوتان تولیدی این پالایشگاه نیز در سال 95 نسبت به سال 94 رشد حدود 31 درصدی داشته و به 225 هزار تن رسیده است.

گفتنی است؛ میزان تولید پروپان پالایشگاه چهارم نیز در سال گذشته 332 هزار تن بوده است.
مدیر پالایشگاه چهارم همچنین راه‌اندازی کمپرسور سرماساز مخازن 145 و باز کردن رینگ خنک‌سازی داخلی مخازن پروپان را از دیگر فعالیت‌ها در راستای افزایش تولید عنوان کرد و گفت: با این اقدام صرفه‌جویی معادل 2 هزار تن پروپان در سال ایجاد شده است.

به گفته سالاری زمان تعمیرات اساسی پالایشگاه نیز در سال 95 نسبت به سال 94، پنج روز کاهش داشته که این مسأله نیز باعث افزایش تولید پالایشگاه در سال گذشته شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *