بلاتکلیفی سه ساله لایحه قانون مدیریت بحران در مجلس/تغییر قانون انتخابات شورا‌ها/دراولین جلسه علنی مجلس پس از حادثه تروریستی چه گذشت/اسناد پشتیبانی «آمریکا» از «داعش» را در اختیار داریم

16:06 - 21 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۷۹۷۳
کمیسیون امنیت ملی گزارش حادثه تروریستی مجلس را تهیه می‌کند،از سال ۹۴ در سازمان مدیریت خلأ قانونی وجود دارد،تروریست‌ها به دنبال تفرقه افکنی در ایران هستند،موافقت لاریجانی با تغییر قانون انتخابات شورا‌ها و ... از جمله اخباری است که صفحه سیاسی در رسانه‌های خبری به آن‌ها پرداخته‌اند.
 به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، کمیسیون امنیت ملی گزارش حادثه تروریستی مجلس را تهیه می‌کند،از سال ۹۴ در سازمان مدیریت خلأ قانونی وجود دارد،تروریست‌ها به دنبال تفرقه افکنی در ایران هستند،موافقت لاریجانی با تغییر قانون انتخابات شورا‌ها و ... از جمله اخباری است که صفحه سیاسی در رسانه‌های خبری به آن‌ها پرداخته‌اند.
 
کمیسیون امنیت ملی گزارش حادثه تروریستی مجلس را تهیه می‌کند
 
باشگاه خبرنگاران جوان: بهروز نعمتی نماینده مردم تهران با اشاره به حادثه تروریستی دوازدهم رمضان مجلس و تدابیر کمیسیون امنیت ملی در این رابطه گفت: قطعا کمیسیون امنیت بررسی حادثه مذکور را در روزهای آتی در دستور کار خود قرار خواهد داد.
 
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس تاکید کرد: با این وجود این کمیسیون پس از بررسی حادثه تروریستی مذکور گزارشی را به صحن علنی مجلس ارائه خواهد کرد که در حال حاضر زمان ارائه آن مشخص نیست.
 
 

بلاتکلیفی سه ساله لایحه قانون مدیریت بحران در مجلس/ از سال ۹۴ در سازمان مدیریت خلأ قانونی وجود دارد
 
باشگاه خبرنگاران جوان: لایحه قانون مدیریت بحران سه سالی است در مجلس بلاتکلیف باقی مانده مرتضی اکبرپور معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران درباره اجرای قانون سازمان مدیریت بحران در مجلس شورای اسلامی داشت: از سال ۸۷ به مدت ۵ سال سازمان مدیریت بحران کشور قانونی آزمایشی داشت که این قانون مورد تصویب مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و به دولت هم ابلاغ شد.

وی افزود: بر اساس این مصوبه مجلس مقرر شد قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور به مدت ۵ سال به صورت آزمایشی اجرا شود.

اکبرپور ادامه داد: به پیشنهاد دولت این قانوون تا پایان سال ۹۳ از سوی مجلس شورای اسلامی تمدید شد، اما در حال حاضر مدت زمان پنج ساله اجرای آن به پایان رسیده است.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه از سال ۹۳ تاکنون لایحه تشکیل دائمی شدن قانون بحران کشور در مجلس بلاتکلیف مانده، گفت: از سال ۹۴ تاکنون این خلأ قانونی در سازمان مدیریت بحران وجود دارد براین اساس مجلس یا باید لایحه قانون مدیریت بحران دولت را مورد تصویب قرار می‌داد یا اینکه قانونی فعلی را تمدید می‌کرد تا بتوانیم لایحه دولت را مورد بررسی قرار دهیم.

وی گفت: بررسی لایحه قانون مدیریت بحران سه سالی است که در مجلس بلاتکلیف باقی مانده و سازمان مدیریت بحران هم در این زمینه دچار مشکل است.
 
 
 
تروریست‌ها به دنبال تفرقه افکنی در ایران هستند
 
باشگاه خبرنگاران جوان: محمدرضا مروارید استاندار ایلام  درباره حادثه تروریستی تهران و اهداف تروریست‌ها به منظور ایجاد تفرقه افکنی در کشور اظهار داشت: تروریست‌ها به دنبال تفرقه افکنی در ایران هستند.

وی افزود: اقوام کرد اصیل‌ترین قوم ایران هستند و جان‌فشانی و فداکاری‌های آن‌ها در اوایل انقلاب اسلامی قابل توجه و تحسین است.

مروارید اضافه کرد: در طول تاریخ شهدای زیادی از قوم کُرد تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران شده و فداکاری آن‌ها همواره آشکار بوده است.

استاندار ایلام تصریح کرد: ممکن است برخی افراد از کشورهای مختلف با دشمنان و معاندان جمهوری اسلامی ایران همکاری کنند بنابراین نباید اینگونه اقدامات را به سایرین نسبت داد.

وی یادآور شد: بعد از حادثه تروریستی در تهران کرد‌ها اعلام کردند برای مبارزه با گروه تروریستی داعش و افراطیون آمادگی دارند پیش از این هم این قوم غیور حضور پر شور خود را بار‌ها در برگزاری دوره‌های مختلف انتخابات نشان دادند.

مروارید گفت: با وجود فعالیت برخی افراطیون در کشور باید گفت: وصله تروریست به کرد‌ها نمی‌چسبد.
 
 

مشکل مبادلات مالی با امارات بعد از برجام حل نشد/ بسته شدن حساب‌های ایران در ترکیه صحت ندارد
 
فارس:  ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به این سوال که گفته شده گلوگاه‌های مبادلات مالی ایران در ترکیه و امارات در حال مسدود شدن است و برخی از شرکت‌های ایرانی امکان انتقال پول را ندارند، این مشکل از کجا نشأت می‌گیرد و برای حل آن چه برنامه‌ای دارید؟ اظهار داشت: ترکیه و امارات دو مورد متفاوت هستند، چون مواضع متفاوتی دارند، در امارات از مدت‌ها قبل مسدود بوده و شرایط ما با امارات عادی نیست، منت‌ها وضعیت در ترکیه عادی است و هیچ بحث خاصی نداریم.

وی در ادامه تاکید کرد: در ترکیه شرایط مثبت است، مشکل امارات از گذشته نشات می‌گیرد که محدودیت‌هایی را آن زمان ایجاد کردند که بعد از برجام آن محدودیت‌ها را هنوز برنداشته‌اند.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: اینکه گفته شده حساب‌هایمان در ترکیه در حال بسته شدن است صحت ندارد و هیچ مشکلی در این کشور نداریم و در امارات هم مشکلاتی از قبل وجود داشته که همان وضعیت هم هم اکنون وجود دارد و هیچ چیزی تغییر نکرده است. ما برای رفع این مشکل پیگیری‌هایی را می‌کنیم منت‌ها به دلیل مسایل سیاسی که بین ایران و امارات وجود دارد این موضوعات حل نشده است.
 
 

موافقت لاریجانی با تغییر قانون انتخابات شورا‌ها + جزئیات پیشنهادات
 
تسنیم: محمد محمودی شاه‌نشین رئیس هیئت مرکزی نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر روستا  با بیان اینکه برخی از نمایندگان ایراداتی به نحوه برگزاری انتخابات شورا‌ها دارند، گفت: به دنبال این هستیم تا دبیرخانه دائمی و مرکزی برای انتخابات شورا‌ها و بررسی تخلفات آن ایجاد کنیم.

وی با اعلام اینکه از سوی دیگر به دنبال آن هستیم تا آنجای که می‌شود تاثیر مستقیم نمایندگان بر انتخابات شورا‌ها را کاهش دهیم تا سلایق نمایندگان در این انتخابات و در تصمیم گیری‌های آن نفوذ پیدا نکند، ادامه داد: در همین راستا به دنبال این هستیم تا مجموعه هیئت نظارت برانتخابات شورا‌ها نیز از کارشناسان و صاحب نظران با انتخاب مجلس صورت گیرد.

نماینده مردم شهریار و شهرقدس در مجلس با بیان اینکه طرحی در جهت اصلاح قانون انتخابات شورا‌ها در حال تدوین است، اضافه کرد: در جلسه‌ای که با علی لاریجانی رئیس مجلس اخیراً داشته ایم به وی نیز اعلام کرده ایم در چند روز آینده این طرح آماده و در اختیار هیئت رئیسه پارلمان قرار می‌گیرد.

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر روستا افزود: رئیس مجلس نیز موافقت اولیه خود برای تغییر در قانون انتخابات شورا‌ها را اعلام و گفته است هرچه سریعتر در قالب یک طرح این تغییرات به مجلس ارائه شود.

محمودی شاه نشین با اعلام اینکه کمیته ویژه‌ای در کمیسیون شورا‌ها در حال تدوین طرح اصلاح قانون انتخابات شورا‌ها است، اظهار داشت: در همین زمینه مکاتباتی با شورای عالی استان‌ها و وزارت کشور انجام شده و در آینده‌ای نزدیک این طرح آماده و به مجلس ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: برخی از نمایندگان نیز بر این اعتقاد هستند که برگزاری انتخابات شورا‌ها باید به شورای نگهبان سپرده شود که تاکنون شورای نگهبان این موضوع را نپذیرفته است.
 
 

اسناد پشتیبانی «آمریکا» از «داعش» را در اختیار داریم/ تروریست‌ها را نابود می‌کنیم
 
دفاع پرس: سردار سرلشکر پاسدار «مصطفی ایزدی» معاون سابق اشراف و امور راهبردی فرماندهی معظم کل قوا درباره حوادث تروریستی تهران اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و پایان یافتن جنگ تحمیلی، شاهد موفقیت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران در عراق، افغانستان، منطقه شامات، فلسطین، لبنان و دیگر مناطق هستیم که این حرکت، حرکت نور علیه طاغوت است.

وی افزود: البته در این حرکت ما با یک ترفند جدید استکبار علیه این نظام مواجه هستیم و آن راه اندازی جنگ نیابتی در منطقه است؛ جریاناتی مانند داعش و جبهه النصره، جریاناتی هستند که در واقع اساس آن‌ها به تفکر انحرافی وهابیت و تکفیری و پشتوانه قوی سیاسی، نظامی و رسانه‌ای استکبار جهانی باز می‌گردد.

سرلشکر ایزدی ادامه داد: همان گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، اسناد و اطلاعاتی داریم مبنی بر اینکه پشتیبانی‌های مستقیمی توسط امپریالیسم آمریکا از این جریان بسیار نفرت انگیز در منطقه انجام می‌شود، جریانی که کشورهای اسلامی را به تخریب کشانده و موج کشتار و درگیری را به وجود آورده است.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی که تاکنون توانسته مرحله به مرحله پیروز شود و رو به جلو حرکت کند، این جریان را هم به امید خدا با قدرت و صلابت منکوب خواهد کرد و راه نورانی شهدای ما تداوم خواهد یافت.

این فرمانده دوران دفاع مقدس در ادامه با اشاره به اینکه مجموعه سپاه، بسیج، وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی با هوشیاری، رسالت برقراری امنیت در کشور را به انجام می‌رسانند، بیان داشت: این حرکت تروریستی که در تهران صورت گرفت، نشان می‌دهد حرکت آن‌ها از انسجام برخوردار نبوده، چون از جایی ورود پیدا کردند که شرایط حفاظتی در آنجا حاکم نبود، به همین خاطر حرکت آن‌ها حرکتی مذبوحانه بود.

وی سپس در خصوص اینکه آیا میان سخنان مقامات سعودی مبنی بر اینکه «ایران باید به خاطر حمایت از تروریست‌ها مجازات شود» و «تلاش می‌کنیم تا نبرد را به درون ایران بکشانیم»، با این حرکت تروریست‌ها در تهران رابطه‌ای وجود دارد، عنوان کرد: بعد از آمدن رئیس جمهور آمریکا به عربستان شاهد یک سری حرکاتی هستیم که تازگی دارد؛ مانند اقداماتی که دولت بحرین علیه شیخ عیسی قاسم و مردم انجام داد، حرکاتی که در یمن صورت گرفت و اتفاقاتی که در جنوب خلیج فارس به وقوع پیوست، همه این‌ها حاکی از این است که جریان طاغوت و جبهه شیطانی استکبار در این که انقلاب در حال پیروزی است، سعی می‌کند تلاش‌های مذبوحانه‌ای را داشته باشد.

سردار ایزدی همچنین اضافه کرد: جریاناتی که اعلام کردند این حرکت ناجوانمردانه و غیرانسانی را به انجام رساندند، این‌ها پشتوانه مادی و معنوی همین رژیم‌های مرتجع منطقه و امپریالیسم جهانی به سرکردگی آمریکا را دارند.

وی با بیان اینکه امیدواریم با هوشیاری بیشتر شاهد حتی جریانات این گونه هم نباشیم و امنیت پایدار حاصل خون شهدا تداوم بیش از پیش پیدا کند، تاکید کرد: خوشبختانه مجموعه‌های مرتبط با برقراری امنیت کشور با قدرت و صلابت از مرز‌ها تا مرکزیت نظام را تحت تسلط دارند و قدرت خود را در مراحل مختلف نشان داده‌اند؛ با این حال باید هوشیاری ما هم بیش از گذشته شود.
 
 

حاشیه‌های اولین جلسه علنی مجلس پس از حادثه تروریستی

ایسنا: تعدادی از نیروهای انتظامی از ساعات اولیه صبح امروز در اطراف ساختمان مجلس مستقر شدند و در ورود کارمندان و خبرنگاران نیز سخت‌گیری بیشتری اعمال می‌شد. همچنین یگان حفاظت مجلس با نصب اطلاعیه‌ای به دلیل اعمال این سختگیری‌ها از مراجعین عذرخواهی کرده بود.

در ورودی و راهروهای مجلس نیز تصاویری از شهدای حادثه تروریستی روز چهارشنبه مجلس به چشم می‌خورد و کارمندان و نمایندگان به یادمان شهدای ترور ادای احترام کردند. همچنین دفتر یادبود شهدای ترور نیز در محل یادمان شهدا پیش‌بینی شده بود که نمایندگان و کارمندان یادداشت‌هایی را در این خصوص در این دفتر می‌نوشتند. در جایگاه خبرنگاران پارلمانی نیز تصاویری از شهدای حادثه تروریستی نصب شده بود.
 
خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز دسته گلی را به احترام شهدای این حادثه تقدیم مجلس کرده بود.

از ساعات آغازین صبح امروز (یکشنبه) راهروهای مجلس شاهد گعده‌های کارمندان و نیروهای حفاظتی و امنیتی بود که مشاهدات خود از وقایع روز چهارشنبه را با یکدیگر به اشتراک می‌گذاشتند.

دو ساعت آغازین جلسه امروز مجلس با حضور وزرای اطلاعات کشور و جانشین فرمانده سپاه و به صورت غیرعلنی برگزار شد تا مقامات امنیتی گزارشی را از چگونگی حادثه تروریستی روز چهارشنبه به نمایندگان ارائه کنند و نسبت به برقراری امنیت در کشور اطمینان خاطر بدهند.

جلسه علنی مجلس نیز حدود ساعت یازده و نیم به ریاست علی لاریجانی برگزار شد. رئیس و اعضای هیأت رئیسه و همچنین برخی نمایندگان مجلس به احترام شهدای حادثه تروریستی اخیر سیاهپوش بودند.

رئیس مجلس ضمن ارائه توضیحاتی درباره جلسه غیرعلنی نطق پیش از دستور خود را نیز به حادثه تروریستی روز چهارشنبه تهران و لزوم وحدت و همگرایی بین مسئولان و ملت اختصاص داد.

علی لاریجانی همچنین دقایقی ریاست جلسه علنی مجلس را به مسعود پزشکیان سپرد و با حضور در سالن مراجعین مردم و ساختمان دفاتر نمایندگان از بخش‌های آسیب‌دیده در اثر حمله تروریستی بازدید کرد و موزه یادمان شهدای ترور را نیز افتتاح کرد.

جلسه علنی صبح امروز مجلس پس از نطق میان دستور پنج نماینده و لایحه دوفوریتی تفکیک سه وزارتخانه در حالی به پایان رسید که نمایندگان و خبرنگاران درباره حادثه تروریستی چهارشنبه مجلس در راهروهای مجلس به گفت‌وگو می‌پرداختند.
 
 
 
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *