وضعیت وزنه‌برداری برای ماندن در المپیک خیلی خطرناک است/ آیان با ما دشمن نیست

13:46 - 20 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۷۵۲۶
نایب رئیس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: وضعیت وزنه‌برداری برای باقی ماندن در المپیک خیلی خطرناک است و تا به حال در چنین وضعیتی نبوده است.
داوود باقری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی ، در خصوص احتمال حذف وزنه‌برداری از مسابقات المپیک اظهار داشت: ما از قبل می‌دانستیم احتمال حذف وزنه‌برداری از المپیک بسیار زیاد است و هدف از این که در انتخابات فدراسیون جهانی شرکت کردیم به همین خاطر بوده است. ما شناخت درستی از وزنه‌برداری دنیا داریم و برای حضور در انتخابات فدراسیون جهانی برنامه داشتیم اما این مسئله به مذاق عده‌ای خوش نیامد.
 
وی ادامه داد: به دنبال کمک به وزنه‌برداری دنیا بودیم و یک تجربه موفق در 2 سال گذشته داشته و جزو کشورهای قدرتمند دنیا هستیم و فدراسیون وزنه‌برداری ایران از نظر پاک بودن از دوپینگ، الگوی سایر کشورها است. ما با توجه به این تجربه موفق در انتخابات شرکت کردیم و اظهارنظر باخ هم نشان داد دغدغه ما درست بوده است.

نایب رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در پاسخ به این سوال که آیا انتخاب دوباره تاماش آیان به عنوان رئیس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری باعث بیشتر شدن احتمال حذف وزنه‌برداری از المپیک شد، گفت: این سوال را باید باخ جواب دهد. قبل از انتخاب دوباره آیان هم این اولتیماتیوم وجود داشت. وضعیت وزنه‌برداری برای باقی ماندن در المپیک خیلی خطرناک است و تا به حال در چنین وضعیتی نبوده است.
 
باقری در مورد این که گفته می‌شود در اردوی تیم ملی آب آشامیدنی وجود ندارد، تصریح کرد: من اطلاعی از این موضوع ندارم اما مگر می‌شود آب آشامیدنی نباشد.

وی درباره مشکلات مالی فدراسیون وزنه‌برداری گفت: اگر بودجه ما را پرداخت کنند ما مشکلی مالی نخواهیم داشت. بودجه ما 3 میلیارد و 700 میلیون تومان است و تا الان تنها 300 میلیون تومان آن پرداخت شده، در حالی که تا الان باید یک میلیارد تومان پرداخت می‌شد.

نایب رئیس فدراسیون وزنه‌بردای با اشاره به این که در 2 سال گذشته این فدراسیون عملکرد خوبی داشته است، تصریح کرد: دولت و وزارت ورزش اگر می‌خواهد این موفقیت‌ها ادامه داشته باشد باید حمایت کنند، چون همانطور که گفتم در دنیا الگو هستیم و در مسابقات مختلف مدا‌های زبادی کسب کردیم. ما تعامل مثبتی با فدراسیون جهانی داریم و پس از انتخابات هم با کسانی که انتخاب شدند جلساتی را برگزار کردیم و به آنها گفتیم که دشمن‌شان نیستم. آیان هیچ دشمنی با ما ندارد و با او در 3 نوبت صحبت کردم. ما برنامه‌های خود را در انتخابات فدراسیون جهانی ارائه دادیم و 40 درصد هم به ما رای دادند.

باقری در خصوص انتقادهایی که از سفرهای علی مرادی به کشورهای مختلف برای کسب آرای لازم صورت گرفته، اظهار داشت: بیشتر سفرهای مرادی همراه با تیم‌های مختلف بوده است. به جز این سفرها وی تنها 2 سفر انتخاباتی دیگر به آمریکای شمالی واروپا رفتند و سفر دیگری انجام نشده بود. ضمن این که از بیت‌المال هیچ هزینه غیر ضروری انجام نشده است.
 
وی ادامه داد: باید دیدی انتقادها از دهان چه کسانی بیرون می آید و چند نفری هستند که مدام انتقاد می‌کنند و باید این انتقادها بررسی شود تا مشخص شود این انتقادها به خاطر منافع ملی است یا منافع شخصی.
 
نایب رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در مورد وضعیت سهراب مرادی و کیانوش رستمی خاطرنشان کرد: ما با هیچ کسی مشکلی نداریم. شورای عالی فنی یکسری قوانینی را تصویب کرده و هر کسی که به این قوانین احترام می‌گذارد شایسته احترام است. تصمیماتی که گرفته شود برای منافع ملی است و هیچ کسی نمی‌تواند به دنبال به کرسی نشاندن حرف‌های خودش باشد.
 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *