پایبند به سیاست بازگشت آبرومندانه "مهاجران افغانستانی" هستیم

7:30 - 21 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۷۴۰۸
مشاور امنیت ملی پاکستان گفت: اسلام‌آباد همچنان به سیاست خود درباره بازگشت آبرومندانه مهاجرین افغانستانی پایبند است.
پایبند به سیاست بازگشت آبرومندانه به گزارش سرویس بین الملل ناصر جنجوعه مشاور امنیت ملی پاکستان در ملاقات با اندریکا رتاوته نماینده سازمان ملل متحد در امور مهاجرین گفت: اسلام‌آباد همچنان به سیاست خود درباره بازگشت آبرومندانه مهاجرین افغانستانی پایبند است.
 
به گزارش دیلی پاکستان،در این دیدار جنجوعه درباره مراحل بازگشت مهاجران افغانستانی با نماینده سازمان ملل متحد تبادل نظر کرد.
 
نماینده سازمان ملل متحد در امور مهاجرین از تسهیلات پاکستان برای رسیدگی به امور مهاجرین افغانستانی همچنین اسکان آنها و آمادگی برای بازگشت به کشورشان تشکر کرد.
 
وی افزود: سازمان ملل به خوبی از تلاش پاکستان برای بازگشت آبرومندانه مهاجران افغانستانی آگاه است و در این زمینه با این کشور همکاری می‌کند.
 
در این ملاقات توافق شد که ملاقات نماینده سازمان ملل با مقامات پاکستانی برای بهبود وضعیت رسیدگی به مهاجران افغانستانی و بازگشت آبرومندانه آنها ادامه داشته باشد.
 
سازمان بین المللی مهاجرت و کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان نسبت به نرسیدن کمک‌های بشردوستانه و عدم رسیدگی به پناهجویان افغانستانی که از پاکستان به کشورشان بازگشته‌اند هشدار می‌دهند.
 
این 2 سازمان بین‌المللی اعلام کرده که هم اکنون صدها هزار پناهجوی افغانستان از پاکستان برگشته و عدم رسیدگی به این مسئله باعث یک بحران انسانی خواهد شد.
 
سازمان بین‌المللی مهاجرت اعلام کرده است که از سویی هم حدود 600 هزار پناهجوی دیگر افغانستان در پاکستان ثبت نام کرده و خواهان بازگشت داوطلبانه تا پیش از آخر سال میلادی به کشورشان هستند.
 
این سازمان اعلام می‌کند که تا به حال 400 هزار پناهجوی افغانستانی به کشورشان بازگشته و این تعداد بالای بازگشت کنندگان نگرانی‌هایی را به بار آورده که امکان دارد به آن‌ها رسیدگی نشود.
 
لورنس هارت مامور ویژه سازمان بین المللی مهاجرت در امور افغانستان در این رابطه اظهار داشت: ما نمی توانیم وخیم بودن اوضاع را نادیده بگیریم.
 
سازمان بین المللی مهاجرت در مرز این کشور با پاکستان، اقامتگاه‌های موقتی را برای رسیدگی به حال این مهاجرت برپا کرده است، اما این سازمان هشدار داده است که با مشکلاتی که کشور افغانستان با آنها مواجه است، با فرا رسیدن پاییز و آغاز فصل سرما این اقامتگاه‌ها تبدیل به مکان‌های دائمی شوند که این افراد را با یک بحرانی انسانی مواجه خواهد کرد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *