حضرت خدیجه(س) نخستین بانوی ایمان آورنده اسلام/ صرف ثروت پربرکت این حضرت در راه دین اسلام

14:04 - 15 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۵۹۹۴
یک کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه حضرت خدیجه (س) نخستین بانویی هستند که به دین اسلام ایمان آوردند، از صرف شدن ثروت پربرکت این حضرت در راه دین اسلام سخن گفت.
حضرت خدیجه(س) نخستین بانوی ایمان آورنده اسلام/ صرف ثروت پربرکت این حضرت در راه دین اسلامبه گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، سلمان محمدی کارشناس مذهبی در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی گفت: حضرت خدیجه (س) همسر حضرت محمد (ص) نخستین بانویی هستند که به دعوت  آسمانی پیامبر اکرم (ص) پاسخ مثبت دادند و در مسیر دعوت مردم به دین حق، با تمامی توان خود درکنار خاتم پیامبران (ص) ایستادند.

وی ادامه داد: حضرت خدیجه (س) مادربزرگوار حضرت فاطمه (س) نیز به شمار می روند و درزمره خاندان‌های اصیل در بین خاندان‌های عرب محسوب می‌شوند.

محمدی تصریح کرد: در حالی که حضرت خدیجه (س) 25 سال بزرگتر از حضرت محمد (ص) بودند، با خاتم پیامبران (ص) ازدواج کردند واین ازدواج در شرایطی صورت گرفت که با توجه به فعالیت‌های بازرگانی حضرت خدیجه (س)واینکه ایشان از مقام مالی قابل توجهی در بین سایر خاندان‌های عرب برخوردار بودند و خواهان زیادی داشتند.

وی اظهار کرد: بر اساس آنچه که مورخان در منابع مختلف نقل کرده اند بین تعداد فرزندان حضرت محمد (ص) و بانوی گرامی اسلام اختلاف نظر وجود دارد اما بر اساس نقل مشهور حاصل این ازدواج مبارک شش فرزند است.

این کارشناس مذهبی توضیح داد: مهمترین دلیلی که حضرت خدیجه (س) تصمیم به ازدواج با پیامبر اکرم گرفتند این است که در چند سفر تجاری متوجه شدند که خاتم پیامبران (ص) فردی امین و مورد اعتماد است و به اندازه‌ای نقاط مثبت در رفتار و منش پیامبر گرامی ما دیده بودند که به چنین اطمینانی دست پیدا کردند که این ازدواج، ازدواجی درست و مبارک خواهد بود. براساس نقل مشهور حضرت خدیجه (س) در هنگام ازدواج با حضرت محمد (ص) 40 سال سن داشتند.

وی در ادامه صحبت‌های خود یادآور شد: در مدت سالهای زندگی حضرت خدیجه (س) با پیامبر اکرم (ص) ایشان تلاش زیادی برای ترویج دین اسلام انجام دادند و علاوه بر حمایت‌های روحی و عاطفی از همسر بزرگوارشان ، از دارایی خود در جهت حمایت مالی برای ترویج دین خدا دریغ نکردند و در موارد بسیاری حتی در برابر مشرکان آزار دیدند اما به دلیل ایمانی که به دعوت پیامبر خدا به دین اسلام داشتند هیچ گاه در این زمینه دچار یأس و ناامیدی نشدند.

محمدی تصریح کرد: بر اساس آنچه که در منابع مختلف به آن اشاره شده حضرت  خدیجه (س) پس از ازدواج با حضرت محمد (ص) دارایی خود را به ایشان بخشیدند و به همین جهت رسول خدا (ص) نیز در رابطه با این موضوع فرموده‌اند:" هیچ ثروتی به اندازه ثروت خدیجه برای من سودمند نبوده است."


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *