ساده‌زیستی امام(ره) حتی در جایگاه راس امور بودن کشور مشهود بود

12:58 - 13 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۵۴۹۴
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به ساده‌زیستی بنیانگذار انقلاب جمهوری اسلامی ایران گفت: ساده‌زیستی باید در روحیه و نیز اقدامات همه کسانیکه در جایگاه زعامت مردم قرار دارند، بطور ملموسی قابل مشاهده باشد.
ساده‌زیستی امام(ره) حتی در جایگاه راس امور بودن کشور مشهود بودنصراله پژمانفر درگفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی درباره مهمترین خصوصیات اخلاقی امام راحل بیان کرد: یکی از مهمترین ویزگی هایی که تاثیر عمیق در ارتباطات عاطفی مردم با ایشان داشت، ساده زیستی بود که چه در زمان تبعید و چه در دورانی که به ایران برگشتندو در راس امور قرار گرفتند، کاملا مشهود بود.

وی ادامه داد: منزلی که امام راحل در جماران داشتند و ساده زیستی ایشان یکی از ویژگی هایی بود که باعث شد مردم به ایشان دلدادگی عمیق و پایداری را حس کنند.

نماینده مشهد در مجلس عنوان کرد: ساده زیستی باید در روحیه و نیز اقدامات همه کسانیکه در جایگاه زعامت مردم قرار دارند، بطور ملموسی قابل مشاهده باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه می‌بینیم که برخی مسئولان با این شعار که برای انقلاب زحمت کشیده اند، ویژه خواری و امتیازات خاصی را برای خودشان قائل می شوند که این نه تنها با سیره ائمه هدی و معصومین و امام راحل مطابقت ندارد بلکه یک کار کاملا انحرافی است.

پژمانفر اضافه کرد: وقتی مردم متوجه می‌شوند فردی با روی کار آمدن در مسئولیتی دستور می‌دهد برای استراحتش یک استخر و سونا با یک عدد سرسام آور ایجاد شود و یا برای جمعی که به یک استانی می‌روند هزینه نهارشان سر به فلک می‌کشد، چنین مسائلی برای مردم قابل درک نیست.
 
نماینده مردم مشهد تاکید کرد: انجام اقدامات هزینه بر و تشریفاتی برخی مسئولان، مردم را نه تنها به این افراد بلکه به سایر مسئولان نظام بی اعتماد می‌کند.
 
وی در پایان افزود: شاید بزرگترین عاملی که می‌تواند التیام بخش مشکلات اقتصادی مردم باشد اینست که مردم ببینند کسانیکه بعنوان مسئولان اجرایی در کشورند هم با مسائل مبتلابه آن‌ها مواجهند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *