وزیر دفاع هند: "پاکستان" در روند برقراری صلح بین دو کشور مشکل ایجاد می کند

13:20 - 13 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۵۳۴۴
وزیر دفاع هند با اشاره به تلاش دهلی نو برای کاهش تنش با پاکستان اظهار کرد اسلام آباد با اقدامات تحریک آمیز و افراطی روند برقراری صلح و آرامش بین دو کشور را با مشکل مواجه کرده است .
وزیر دفاع هند:
به گزارش سرویس بین الملل ارون جیتلی اظهار کرد پاکستان پاسخ تلاش های صلح آمیز هند را با حملاتی مانند پتانکوت،اوری و قطعه قطعه کردن بدن سربازان این کشور داده است.
 
وی اظهار کرد نارندرا مودی در آئین سوگند نخست وزیری خود از رهبران تمام کشور های عضو سارک ازجمله نخست وزیر پاکستان دعوت و در مراسم خانوادگی نواز شریف در لاهور شرکت کرد ولی اسلام آباد پاسخ این رفتارها را با حمایت از تروریست ها داد.
 
وزیر دفاع هند خاطرنشان کرد که پاکستان با اقدامات خصمانه شرایط و فضای گفت وگو بین دهلی نو و اسلام آباد را تخریب کرده است.
 
وی با اشاره به نقض آتش بس در خط کنترل تصریح کرد ارتش هند به خوبی مرزها را کنترل می کند و به اقدامات خصمانه نیروهای پاکستانی و شبه نظامیان پاسخ مناسب می دهد.
تنش مرزی بین هند و پاکستان از ماه گذشته به دنبال کشته شدن 9 سرباز هندی و پاکستانی در خط کنترل افزایش یافته است.
 
هند، پاکستان را متهم به نقض آتش بس به عنوان اقدامی پوششی برای نفوذ شبه نظامیان به خاک این کشور می کند.
 
موارد نقض آتش بس در امتداد مرز های واقعی کنترل و بین المللی پس از حمله محدود هند به پایگاه های شبه نظامیان در خاک پاکستان افزایش یافته است.
 
به گفته مقامات دفاعی هند در این حمله بیش از 35 شبه نظامی و 9 نیروی نظامی پاکستان کشته شده اند.
 
بخشی از کشمیر درخاک هند و بخشی دیگر درخاک پاکستان قراردارد. هر دو کشور ادعای مالکیت بر تمام کشمیر را دارند و همین موضوع یکی ازعلل اصلی مناقشه دیرینه میان دهلی نو و اسلام آباد از زمان استقلال پاکستان از هند در سال 1947میلادی تاکنون است.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *