وزارت خارجه تکلیف حضور "پاکستان" در ائتلاف نظامی عربستان را مشخص کند

10:05 - 13 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۵۳۳۹
رئیس مجلس سنای پاکستان ضمن اعتراض به ادامه حضور اسلام‌آباد در ائتلاف نظامی سعودی از وزارت امور خارجه درخواست کرد ابهام در این زمینه را برطرف کند.
وزارت خارجه تکلیف حضور به گزارش سرویس بین الملل سناتور رضا ربانی رئیس مجلس سنای پاکستان ضمن اعتراض به ادامه حضور اسلام‌آباد در ائتلاف نظامی سعودی از وزارت امور خارجه درخواست کرد ابهام در این زمینه را برطرف کند.
 
به گزارش داون،وی افزود: وزارت دفاع اعلام کرده بود که تصمیم درباره ادامه همکاری با ائتلاف نظامی عربستان به وزارت امور خارجه سپرده شده است اما هنوز پاسخ قطعی در این زمینه دریافت نکرده‌ایم.
 
ربانی تأکید کرد هنوز پارلمان و مجلس سنای پاکستان از تصمیم قطعی برای کناره‌گیری از ائتلاف نظامی عربستان بی‌اطلاع هستند و ابهام در این زمینه باید هر چه زودتر برطرف شود.
 
سرتاج عزیز مشاور امور خارجی نخست وزیر پاکستان چندی پیش در این زمینه گفت: تلاش دیپلماتیک برای حفظ و گسترش روابط دوستانه با ایران اولویت سیاست خارجی اسلام‌آباد است که ادامه دارد.
 
به عزیز تأکید کرد: به هیچ عنوان نمی‌‌خواهیم ایران را از خود ناراضی کنیم و در نوع روابط با عربستان تجدید نظر خواهیم کرد.
 
فرمانده سابق ارتش پاکستان که فرماندهی ائتلاف نظامی عربستان را به عهده گرفته به دنبال راهی برای استعفا و بازگشت به کشورش است.
 
راحیل شریف از نفوذ بیش از حد آمریکا بر عربستان ناراضی است و تصور می‌کند این ائتلاف نظامی نمی‌تواند در مسیری که به وی گفته شده حرکت کند.
 
عربستان اعلام کرده بود که هدف از تشکیل ائتلاف نظامی مبارزه با تروریسم و تأمین امنیت کشورهای عضو است اما راحیل شریف بر این باور است که ائتلاف نظامی سعودی از مسیر اصلی خود منحرف شده و اسلام‌آباد دیگر نمی‌تواند عضو این ائتلاف باقی بماند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *