کارشناسان رسمی نقش مهمی در احقاق حقوق مردم دارند

15:07 - 27 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۹۷۳۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت الاسلام فروتنی معاون قضایی دادگستری خراسان رضوی گفت: کارشناسان رسمی به عنوان بازوی کارشناسی محاکم نقش بسیار مهمی در روشن شدن حق دارند بنابراین این نظرات باید متقن و مبتنی بر قانون و با رعایت همه جوانب و مصالح باشد.
حجت الایلام فروتنیبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، حجت الاسلام والمسلمین فروتنی معاون قضایی دادگستری خراسان رضوی در مراسم اتیان سوگند و در جمع کارشناسان رسمی دادگستری بر اهمیت نظرات کارشناسی در احقاق حقوق تأکید کرد.

این مقام قضایی با اشاره به اهمیت جایگاه کارشناسی در فرایند رسیدگی‌های قضایی خاطر نشان کرد: کارشناسان رسمی به عنوان بازوی کارشناسی محاکم نقش بسیار مهمی در روشن شدن حق دارند بنابراین این نظرات باید متقن و مبتنی بر قانون و با رعایت همه جوانب و مصالح باشد.

وی افزود: کارشناسان باید با توجه به اهمیت نظراتشان در روند رسیدگی‌ها مراقب آبرو، اموال و حیثیت افراد باشند.

حجت الاسلام والمسلمین فروتنی با اشاره به سیاست‌های قضایی خاطر نشان کرد: سیاست ما اجرای قانون، احقاق حقوق عامه و مراقبت از حقوق خصوصی و عمومی آحاد جامعه بصورت توأمان است. 

معاون قضایی دادگستری خراسان رضوی افزود: صداقت و درستکاری از جمله ویژگیهای مهمی است که تمام ما از جمله کارشناسان محترم می‌بایست متخلق به آن باشند و بحمدالله چنین است.

گفتنی است در این مراسم تعداد ۳۵ نفر از کارآموزان کارشناسی رسمی با اتیان سوگند احکام خود را دریافت کردند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *