رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

در فدراسیون کاراته هیچ چیز سر جای خودش نیست/ تخریب هروی کم‌لطفی است/ ملی‌پوشان نباید تا دیر وقت در فضای مجازی باشند

5:20 - 27 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۹۵۹۲
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
رئیس سابق فدراسیون کاراته گفت: مسئولان فدراسیون باید برخی مسائل را با حساسیت بیشتری مدیریت کنند چرا که در این فدراسیون هیچ چیز سر جای خودش نیست.
عباس پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی ، در خصوص نتایج تیم ملی کاراته آقایان در بازی‌های کشورهای اسلامی اظهار داشت: کادر فنی و بچه‌های تیم ملی سابقه درخشان و خوبی دارند اما الان تمام ملی‌پوشان کاراته حاشیه امنیت دارند و خیال‌شان از حضور در ترکیب اصلی راحت است. وقتی در یک وزن انتخابی برگزار نمی‌شود یا در برخی اوزان یک نفر چندین سال در ترکیب قرار می‌گیرد، دیگر آن حساسیت و دغدغه تمرین را ندارد.
 
وی افزود: ورزشکار باید بداند که هیچ تضمینی برای حضورش در ترکیب اصلی تحت هیچ شرایطی وجود ندارد. نتایج بازی‌های کشورهای اسلامی تلنگر خوبی برای کادر فنی، ملی‌پوشان و مسئولان فدراسیون بود.

رئیس سابق فدراسیون کاراته در ادامه به بررسی عملکرد شهرام هروی، سرمربی تیم ملی پرداخت و گفت: هروی در مدتی که سرمربی تیم ملی بوده عملکرد خوبی داشته و به نظرم تخریب او به خاطر یک مسابقه کم‌لطفی است اما باید بپذیرد که در این رقابت‌ها عملکرد قابل دفاعی نداشت و باید نقاط ضعف تیم را برطرف کند.

پناهی ادامه داد: کاراته المپیکی شده و تمام تیم‌ها در حال برنامه‌ریزی برای کسب مدال المپیک کاراته هستند. این در حالی است که زنگ خطر برای کاراته ایران به صدا در آمده و با ادامه این روند شاید در المپیک نتایج دور از انتظاری کسب کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که مشکل تغذیه ملی‌پوشان تا چه اندازه در عدم نتیجه‌گیری آنها تاثیر داشته، اظهار داشت: تمام عوامل در کسب نتیجه یک تیم تاثیرگذار هستند. کمترین وظیفه مسئولان فدراسیون تامین کردن تغذیه ملی‌پوشان است و یک ورزشکار نباید دغدغه‌های اینچنینی داشته باشد.

رئیس سابق فدراسیون کاراته به انتقاد از حضور بیش از حد ملی‌پوشان در فضای مجازی پرداخت و گفت: یک ملی‌پوش زمانی که در اردو است نباید تا دیر وقت در حال پُست گذاشتن در صفحات مجازی باشد. متاسفانه در فدراسیون کاراته هیچ چیز سر جای خودش نیست. به طور مثال ورزشکار در خصوص مسائلی که هیچ ارتباطی با او ندارد، مصاحبه می‌کند و مسئولان فدراسیون هم هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند.

پناهی در ادامه گفت: ورزشکار تا زمانی که در اردو است باید کنترل شود و از حواشی دوری کند و پس از آن در اختیار خودش باشد. مدیریت کردن ملی‌پوشان و تیم ملی هم جزو وظایف مسئولان فدراسیون و هم کادر فنی است که متاسفانه هیچ‌کدام در این زمینه موفق نبودند.

وی در پاسخ به این سوال که نبود حسین روحانی، مربی تیم ملی کاراته تا چه اندازه در عملکرد تیم تاثیر داشت، گفت: صددرصد این مسئله تاثیر منفی داشت و بچه‌ها از نظر روحی دچار مشکل شدند. حیف است روحانی که یکی از بهترین مربیان کاراته کشور است با سهل‌انگاری دوستانی که در فدراسیون حضور دارند، از همراهی تیم ملی باز بماند. به هر حال امیدوارم مسندنشینان کاراته از این انتقادات بهره لازم را ببرند و نقطه‌نظرات کارشناسان را گوش کنند تا به امید خدا در آینده شاهد افتخارآفرینی کاراته ایران در عرصه‌های بزرگ بین‌المللی باشیم.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: تیم ملی کاراته

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *