اعتراض قضات آمریکایی به فرمان ترامپ درباره منع ورود مسلمانان

12:53 - 26 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۹۴۹۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سه نفر از قضات دادگاه استیناف آمریکا به فرمان منع مسافرت شهروندان ۶ کشور مسلمان به ایالات متحده آمریکا به شدت انتقاد کردند و خواستار رفع این ممنوعیت شدند.
حقوق بشر آمریکاییبه گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از مرکز پایش ستاد حقوق بشر، سه نفر از قضات دادگاه استیناف آمریکا اقدام به تحقیق و سوال از وکیل مدافع رئیس جمهور آمریکا در مورد دستور منع مسافرت شهروندان ۶ کشور مسلمان با ایالات متحده کرده اند.

قاضیان مذکور معتقد هستند که دستور فوق به طور آشکار نشان دهنده تبعیض علیه مسلمانان می‌باشد و این دستور را مغایر با قانون اساسی آمریکا می‌دانند.

مخالفین دیگر از جمله قاضی فدرال ایالت هاوایی و فعالین حقوق مدنی اظهار داشتند: هر دو دستور ریاست جمهوری در زمینه رفع سفر القاء کننده تبعیض علیه مسلمانان می‌باشد.

در این رابطه گروهای متعددی اقدام به تجمع و اعتراض علیه فرمان منع مسافرت مسلمانان به آمریکا کرده اند که تجمع اخیر در بیرون ساختمان دادگاه سیاتل، یکی از صد‌ها تجمع اعتراضی است.

این گروه از معترضان پلاکاردهایی را حمل می‌کردند که بر روی آن نوشته شده بود؛ "این منع مسافرت اقدامی بر علیه قانون اساسی و اصل برابری حقوق اقلیت‌های دینی است و تبعیض آمیز می‌باشد".





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *