اشپیگل: بازجویی اطلاعاتی از "مهاجران" از سر گرفته می‌شود

8:00 - 27 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۹۳۶۳
احزاب ائتلافی دولت فدرال آلمان قصد دارند به سازمان‌های اطلاعاتی این کشور اجازه دهند تا به شکل گسترده‌تری از پناهجویان در این کشور بازجویی کنند و هدف از این کار جلوگیری از حملات تروریستی عنوان شده است.
اشپیگل: بازجویی اطلاعاتی از به گزارش سرویس بین الملل  براساس گزارش تازه مجله خبری اشپیگل، اتحاد احزاب سوسیال مسیحی و دموکرات مسیحی آلمان و حزب سوسیال دموکرات این کشور می خواهند به سازمان‌های جاسوسی این کشور اجازه دهند تا از پناهجویان دوباره بازجویی کنند.
 
این مجله نوشته است که این موضوع از ارزیابی نهایی کمیته تحقیق در مورد فعالیت‌های سازمان اطلاعاتی امنیت ملی آمریکا یا «ان اس ای» در مجلس فدرال آلمان به دست آمده است.
 
بازجویی از پناهجویان توسط سازمان‌های اطلاعات داخلی و خارجی تا سال 2014 برای دهه‌ها توسط «دفتر مرکزی ارزیابی اطلاعات» در سازمان اطلاعات داخلی آلمان یا (بی ان دی) سازماندهی شده بود که پس از آن لغو شد.
 
اخیراً مشخص شده است که سالانه تا 800 گفت‌وگوی مقدماتی صورت گرفته و بعد از آن 200 تا 300 پناهجو در آلمان مورد پرسش قرار گرفته‌اند.   
 
دویچه وله به نقل از مجله خبری اشپیگل نوشت: براساس گزارش منتشر نشده احزاب اتحادی سوسیال مسیحی و دموکرات مسیحی و همچنان سوسیال دموکرات، مسدود کردن دفتر مرکزی ارزیابی اطلاعات در سازمان اطلاعاتی آلمان قابل درک بود.
 
اما به خاطر شمار زیاد پناهجویانی که از مناطق بحران زده به آلمان مهاجرت می‌کنند، وضعیت تغییر کرده است. حالا باید تمام منابع دوباره به کار برده شوند تا از خطرات تروریستی و قاچاق انسان جلوگیری شده و مسیرهای مهاجرت کشف شوند.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *