کاهش زمان رسیدگی به پرونده‎ها در اکثر شعب دادگستری/ خدمت به مردم در سایه قانونمداری اولویت اصلی دستگاه قضاست

13:02 - 24 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۸۸۱۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
انصاری گفت: خدمت به مردم در سایه قانونمداری اولویت اصلی دستگاه قضایی است که با جدیت پیگیری می شود.
به گزارش گروه حقوقی قضایی ، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین، جمال انصاری در نشست با معاون آمار و فن آوری اطلاعات دادگستری، معاون مالی پشتیبانی و عمرانی دادگستری استان و روسای حوزه قضایی بخش های تابعه دادگستری بیان داشت: تمام تلاش ما و دیگر نیروهای نظامی و امنیتی خدمت صادقانه به مردم است هدف بعدی تأمین نظم و انضباط جامعه است که به لطف خدا این دو مجموعه با وظایفی که قانون برای آنان مشخص کرده در تأمین نظم و انضباط جامعه نهایت تلاش خود را به کار می‌بندند و شبانه‌روز تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد: هرکسی و در هر جایگاهی اگر بخواهد به حقوق مردم تجاوز کرده و به بیت‌المال دست‌درازی کند با برخورد شدید و بدون اغماض دستگاه قضایی روبرو خواهد شد تا مردم عزیز ما در امنیت و آرامش هر چه بیشتر زندگی کنند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: خدمت به مردم هدف اساسی و جدی دستگاه قضایی است ولی این خدمت که رکن کار دستگاه قضایی است در سایه قانونمداری با جدیت پیگیری می شود.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین سیاست‌های مدیریت قضایی استان قزوین با تمرکز بر خدمت رسانی هرچه بهتر و بیشتر به مردم شریف و بزرگوار، تقویت واحدها و نیروهای صف است که ارتباط تنگاتنگ و مستقیمی با مراجعان دارند که در مدت اخیر تأثیر مثبت خود را بر جای گذاشته است.

انصاری عنوان کرد: سیاست‌های ابلاغی در سال جاری در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و تأکیدات ریاست محترم قوه قضائیه، در زمینه تسریع در اجرای قاطعانه احکام، کنترل ورودی پرونده ها به مجموعه قضایی و کاهش موجودی پرونده‌ها بوده و برهمین اساس شاهد کاهش زمان رسیدگی به پرونده ها در اکثر شعب دادگستری و دادسرای استان هستیم که با یاری خداوند سبحان و تلاش شما همکاران  این روند با قدرت و قوت در سال جاری استمرار خواهد داشت.

وی یکی از مهمترین برنامه‌های دادگستری استان تقویت اقدامات پیشگیرانه دانست و اظهارداشت: برنامه محوری ما هم پوشانی و هم افزایی توان بین سازمانی در جهت تقویت اقدامات پیشگیرانه و ترویج فرهنگ پیشگیری در همه حوزه‌هاست که در این زمینه نقش رسانه‌ها و نهادهای آموزشی بسیار مهم و تأثیر گذار است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین خاطر نشان کرد: البته در کنار برنامه های مستمر؛ حمایت حقوقی از صنعت، مقابله با زمین خواری، پیشگیری از تصادفات، نظارت بر عملکرد شرکت های خدماتی، پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز، پیشگیری از طلاق، تقویت مراکز مشاوره خانواده و کاهش جمعیت کیفری در دستور کار این حوزه قرار گرفته است.

وی اعلام کرد: بهبود شاخص های امنیتی و ارتقاء امنیت مردم از جمله اولویت های اصلی دادگستری استان در چند سال گذشته بوده است و در همین راستا برخوردهای قاطع با اشرار و مخلین نظم و امنیت مردم در دستور کار قرار گرفته است.

انصاری خطاب به اعضای حاضر گفت: همواره احترام به مردم در دادگستری مورد تأکید بوده است و تلاش کرده ایم تا یک روز کاری را به ملاقات های حضوری با مردم اختصاص دهیم تا ضمن بررسی مشکلات مردم امکان ارتباط مستقیم مردم با مسئولان قضایی استان فراهم شود.

وی یادآورشد: مردم داری، رعایت حُسن خلق و تسهیل امور در چارچوب قوانین و مقررات باید به طور مداوم در  ارائه خدمات ما برجسته و مورد توجه باشد چراکه اساس کار دستگاه قضا و سایر دستگاه های نظام تنها خدمت به مردم است و البته تحقق عدالت هم برای خدمت به مردم است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *