موافقتنامه‌های حمل و نقل "افغانستان" با با کشورهای منطقه بازنگری می‌شود

13:11 - 23 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۸۲۸۹
وزارت حمل و نقل افغانستان در نظر دارد تا تمامی موافقتنامه‌های حمل و نقل خود و کشورهای منطقه را با هدف تسهیل صادرات و واردات کالاهای تجار به کشورهای همسایه، بازنگری کند.
موافقتنامه‌های حمل و نقل به گزارش سرویس بین الملل سید ولی سلطان معاون سیاسی این وزارت در کنفرانس ملی اطلاع رسانی سیستم حمل و نقل بین‌المللی جاده (TIR) در کابل گفت، تمام موافقتنامه‌های حمل و نقل افغانستان با کشور‌ها منطقه به بازنگری ضرورت دارد.
 
وی افزود که شرکت‌های حمل و نقل افغانستان از مزایای این موافقتنامه‌ها محروم‌اند و کشورهای همسایه به طور یک جانبه از آنها استفاده می‌کنند.
 
سلطان بیان داشت: وزارت حمل و نقل تمام این موافقتنامه های 2 جانبه و چند جانبه را بازنگری کرده و شرایط استفاده از آنها را به طور بین دو طرف مساعد خواهد ساخت.
 
در همین حال «شفیق الله قاری زاده»، معاون وزارت دارایی افغانستان نیز بازنگری موافقتنامه های  حمل و نقل افغانستان با کشورهای همسایه را یکی از شرایط استفاده از سیستم (TIR) در افغانستان دانسته به بررسی مجدد این موافقتنامه ها تاکید کرد.
 
خبرگزاری آسیا نوشت: سیستم ترانزیت بین المللی جاده (TIR) یکی از موفق‌ترین سیستم های حمل و نقل جهان است که شرایط حمل و نقل و انتقال اموال تجارتی را در میان کشورهای جهان مخصوصا کشورهای اروپایی، آمریکایی، خاورمیانه و آسیای میانه به طور چشمگیری تسهیل کرده است.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *