ضرورت همکاری قضات و نیروی انتظامی در مقابله با اراذل و اوباش

11:12 - 21 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۷۹۰۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
کاهه دادستان قم با تأکید بر ضرورت همکاری قضات و نیروی انتظامی در مقابله با اراذل و اوباش و دیگر جرایم گفت: نباید تقصیر برخی کاستی‌ها و رخداد‌ها را متوجه یکدیگر کنیم.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب قم، دومین جلسه مشترک دادستانی قم و فرماندهان کلانتری‌ها و پاسگاه‌های قم برگزار شد.
 
دادستان عمومی و انقلاب قم برخورد قاطع با مجرمین را زیرمجموعه امنیت عمومی دانست و با اعتقاد بر این که وقوع جرم موجب کاهش احساس امنیت در مردم می‌شود، ارتقا این احساس را در جامعه، از تکالیف دادستانی و نیروی انتظامی برشمرد.

 مهدی کاهه با تأکید بر ضرورت همکاری قضات و نیروی انتظامی در مقابله با اراذل و اوباش و دیگر جرایم گفت: نباید تقصیر برخی کاستی‌ها و رخداد‌ها را متوجه یکدیگر کنیم.

وی ضمن تقدیر و تشکر از رئیس و فرماندهان کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها در اجرای طرح برخورد با اراذل و اوباش و مجرمین سابقه‌دار و حرفه‌ای، اقدامات دادستانی و نیروی انتظامی را مکمل یکدیگر دانست وتصریح کرد: در احصاء برخی اقدامات دادستانی قم در مقابله جدی با جرم، به راه‌اندازی دادسرای ویژه فضای مجازی و تشکیل شعب ویژه بازپرسی و دادیاری در دیگر نواحی دادسرا برای رسیدگی به جرائم اقدام شده است.

داستان قم اظهار کرد: اگر مشکلات مربوط به جمع‌آوری اراذل و اوباش، معتادین و مجرمین سابقه دار در قم برطرف شود، زمینه کاهش جرم فراهم خواهد یافت.

کاهه در تبیین نتیجه تلاش‌های نیروی انتظامی در برخورد با جرایم گفت: انتظار دادستانی این است که شاهد حضور علنی و مستمر نیروی انتظامی در سطح شهر باشیم و از تمام ظرفیت‌ها موجود در راستای ارتقا بخشیدن به امنیت جامعه استفاده کند.

در این جلسه، حجت السلام قریب معاون دادستان و سرپرستان نواحی دادسرای عمومی و انقلاب قم مطالبی را پیرامون وضعیت موجود در پرونده‌های ارائه شده به دستگاه قضایی بیان نموده و در جهت رفع مشکلات، راهکارهایی ارائه داد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *