بیش از 100 "نظامی افغانستانی" توسط طالبان در قندوز محاصره شده‌اند

12:20 - 20 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۷۵۰۵
مقامات امنیتی افغانستان اعلام کردند که بیش از ۱۰۰ نظامی افغانستانی توسط طالبان در حومه این ولایت محاصره شده اند.
بیش از 100 به گزارش سرویس بین الملل به نقل از افق، جاوید سلیم سخنگوی نیروهای ویژه ارتش افغانستان اعلام کرد که بیش از ۱۰۰ نظامی افغانستانی در مناطق «قبرحاجی»، «کته خیل» و «ملرغی» واقع در حومه ولایت قندوز این کشور توسط طالبان محاصره شده اند.
 
 خبر محاصره این نظامیان در حالی اعلام می شود که از ۲ روز گذشته برخی از نظامیانی که در حلقه محاصره طالبان گیر افتاده اند، با ارسال پیام‌های پی در پی در شبکه‌های اجتماعی از جمله فیسبوک، خواستار رسیدگی فوری به وضعیت شان شده‌اند.
 
این نظامیان در پیام های خود نوشته اند که آنها از یک هفته گذشته تا به حال در محاصره کامل به سر می‌برند و در صورتی‌که مهمات و نیروهای کمکی برای شکستن حلقه محاصره در اطراف شهر قندوز فرستاده نشود، این شهر برای بارسوم سقوط خواهد کرد و نزدیک به ۱۰۰ نیرو نیز با اتمام مهمات کشته خواهند شد.
 
 لازم به ذکر است که ولایت قندوز در شمال افغانستان از ولایت‌های ناامن است که پیش از این ۲ بار به صورت کامل به دست طالبان سقوط کرده و از ۲ هفته گذشته به این سو نیز گروه طالبان تحرکات شان را برای سقوط دوباره آن آغاز کرده اند و شهر «قلعه زال» در نزدیکی مرکز این ولایت را نیر هفته گذشته به تصرف خود درآورند.
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *