فروش کتاب توسط بهاره رهنما یک حرکت نمادین بود/با فروش کتاب‌های قاچاق در نمایشگاه کتاب برخورد شد

11:00 - 20 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۷۲۶۳
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
معاون اجرایی سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب گفت: استقبال از نمایشگاه خوب بوده اما شاید به خاطر درگیر بودن مردم با فضای انتخابات کمی استقبال آن طور که انتظارش را داشتیم پیش نرفت. البته دو الی سه روز پرکار را در نمایشگاه کتاب پیش رو داریم و امیدواریم که آمار سالانه بالا برود.
مهدی اسماعیلی معاون اجرایی سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی ، درخصوص برآورد نمایشگاه طی شش روز گذشته از آن گفت: خوشبختانه با توجه به شرایط جوی سه روز نخست نمایشگاه، بازخوردها و بازتاب‌های برگزاری نمایشگاه کتاب تهران مثبت بوده و از روند برگزاری رضایت داریم.
 
وی درخصوص میزان فروش نمایشگاه نسبت به سال گذشته ادامه داد: آمار دقیقی از فروش امسال در نمایشگاه کتاب هنوز منتشر نشده اما باید بگویم که نمایشگاه امسال فروشی مشابه سال گذشته داشته است.
 
معاون اجرایی نمایشگاه کتاب دلیل عدم افزایش در فروش نمایشگاه را اینگونه تشریح کرد: استقبال از نمایشگاه خوب بوده اما شاید به خاطر درگیر بودن مردم با فضای انتخابات کمی استقبال آن طور که انتظارش را داشتیم پیش نرفت. البته دو الی سه روز پرکار را در نمایشگاه کتاب پیش رو داریم و امیدواریم که آمار سالانه بالا برود.
 
وی درباره حواشی به وجود آمده برای فروش کتاب‌های قاچاق در نمایشگاه تصریح کرد: ما امسال پخش کتاب‌های بدون مجوز را زیاد نداشتیم و تنها مواردی محدود از فروش کتاب‌های قاچاق گزارش شد که با آنها برخورد کردیم. در مورد برخی از مولفین که شخصاً به فروش کتابهای خود در فضای نمایشگاه می‌پردازند باید بگویم که اکثر این موارد با مسئولین برگزاری و یا ناشرین هماهنگ شده است. البته اکثر میزهای تعبیه شده در سالن ناشران عمومی جزو عوامل خیریه هستند.
 
این مسئول نمایشگاه کتاب درباره حضور بهاره رهنما در نمایشگاه کتاب اذعان کرد: اتفاق مربوط به فروش کتاب‌های بهاره رهنما با هماهنگی مسئول غرفه و ناشر صورت پذیرفته و این نوع فروش به شکل نمادین اتفاق افتاده است.
 
اسماعیلی با عرض تبریک فرارسیدن ایام شعبانیه خاطرنشان کرد: برنامه ریزی‌های مدونی درخصوص برگزاری جشن اعیاد نیمه شعبان در نظر گرفته شده و در محیط‌های در نظر گرفته شده جشن و مراسم مخصوص این روز مبارک برگزار خواهد شد.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *