اجرای طرح ویژه بازدید سرزده از مراکز و موسسات خیریه بهزیستی استان تهران

10:13 - 19 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۷۱۶۲
معاون امور مشارکت‌ها، اشتغال و موسسات خیریه بهزیستی استان تهران از اجرای طرح ویژه بازدید سرزده از مراکز تحت نظارت بهزیستی استان تهران خبر داد.
مرکز نگهداری از معلولان به گزارش گروه جامعه ، نورالدین فائقی، معاون امور مشارکت‌ها، اشتغال و موسسات خیریه بهزیستی استان تهران با بیان اینکه طرح ویژه بازدید سرزده از مراکز تحت نظارت بهزیستی با اهداف پیشگیرانه و در جهت افزایش نظارت، رفع کاستی‌ها و بهبود خدمات ارائه شده توسط مراکز اجرا می‌شود، گفت: در این طرح تیمی متشکل از نماینده معاونت‌های تخصصی بهزیستی، دفتر ارزیابی عملکرد و معاونت امور مشارکت‌ها به طور سرزده از مراکز تحت نظارت بهزیستی در ۱۶ شهرستان استان تهران بازدید و اقدامات لازم را به عمل خواهند آورد.

وی با اشاره به فعالیت قریب ۳ هزار مرکز بهزیستی اعم از خیریه‌ها، مهدهای کودک، توانبخشی، سالمندان، مراکز نگهداری از کودکان، مراکز مشاوره، مراکز درمان و بازتوانی اعتیاد و... در سطح استان تهران، افزود: از ابتدای سال ۹۶ با توجه به مصوبه شورای سیاستگذاری موسسات خیریه استانداری تهران تیم‌های نظارتی ما تمرکز خود را در ابتدا بر روی مراکز خیریه استان قرار داده‌اند و آن‌ها را براساس شاخص‌های نظارتی ارزیابی می‌کنند و به صورت موازی دیگر تیم‌ها نیز به نظارت بر سایر مراکز تخصصی شامل حوزه‌های اجتماعی، توانبخشی و پیشگیری خواهند پرداخت.

معاون امور مشارکت‌ها، اشتغال و موسسات خیریه بهزیستی استان تهران با اظهار به اینکه در حال حاضر ۶۰۰ موسسه خیریه در استان تهران از بهزیستی پروانه تأسیس دریافت کرده‌اند، گفت: از این تعداد تن‌ها ۳۰۰ موسسه فعال هستند که تیم‌های نظارتی براساس شاخص‌های نظارت آن‌ها را ارزیابی می‌کند و موسسات و مراکزی که غیرفعال باشند، پروانه تأسیس آن‌ها ابطال خواهد شد.

فائقی خاطر نشان کرد: پیش از این نیز بازدیدهای سرزده به صورت هفتگی از مراکز مختلف بهزیستی در حال انجام بود، اما بنا داریم با اجرای این طرح ضمن توجه و تمرکز بر بهبود فرآیند‌ها و فعالیت‌های مراکز و موسسات خیریه، از بروز کاستی‌ها و وقوع تخلفات احتمالی پیشگیری کنیم.
انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *