الجزیره: "دولت افغانستان" کنترل 5 درصد از مناطق را از دست داده است

7:00 - 19 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۶۸۸۲
الجزیزه مدعی شد: دولت افغانستان از آغاز سال جاری میلادی کنترل خود را بر ۵ درصد خاک این کشور از دست داده است.
الجزیره: به گزارش سرویس بین الملل الجزیزه با انتشار گزارشی مدعی شد: دولت افغانستان از آغاز سال جاری میلادی کنترل خود را بر 5 درصد خاک این کشور از دست داده است.
 
بنابر این گزارش، طالبان در آغاز حملات بهاری خود منطقه قلعه زال را به تصرف خود در آورده و این گروه بر منطقه نسبتاً وسیعی در جنوب لشگرگاه حکمرانی می‌کند.
 
در ادامه این گزارش آمده است که بعد از حمله آمریکا به افغانستان در سال 2001 و سرنگونی رژیم طالبان، با خروج نیروهای خارجی از افغانستان در سال 2014 طالبان مجددا توانسته قدرت خود را بازیابی کند و علیه نیروهای افغانستان وارد جنگ شود.
 
اما صدیق صدیقی سخنگوی وزارت کشور افغانستان با رد این خبر گفت: نیروهای امنیتی افغانستان در حال از دست دادن مناطق تحت کنترل دولت نیستند. بلکه در این مناطق جنگ در جریان است و نیروهای نظامی با تمام توان خود در حال دفاع از خاک کشور هستند.
 
وی در ادامه گفت که ما این موضوع را که افغانستان تبدیل به پناهگاهی برای تروریست شده، رد می‌کنیم و تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم که تروریست‌ها را شکست دهیم.
 
حشمت مصلح کارشناس مسائل سیاسی الجزیره نیز در این رابطه گفت: دولت افغانستان واقعیت‌ها را نمی‌بیند. طالبان در حال حاضر در مناطقی از جنوب افغانستان حضور دارد که قبلا در آنجا نبوده است و واقعیت این است که دولت افغانستان در حال از دست دادن مناطق خود است.
 
همچنین یک کارشناس نظامی آمریکا در این رابطه گفت که مناطقی که طالبان در آنجا حضور دارد و یا اشغال می کند در مناطق دوردست است ولی با این وجود نظامیان افغانستان نیازمند کمک‌های بیشتری هستند.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *