خارجی‌ها پشت پرده درگیری مرزی "افغانستان و پاکستان" هستند

19:21 - 18 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۶۶۹۲
چودهری نثارعلی در پی درگیری‌های مرزی این کشور با افغانستان اعلام کرد که این درگیری توسط نظامیان افغانستان و دستور خارجی‌ها صورت گرفته است.
خارجی‌ها پشت پرده درگیری مرزی به گزارش سرویس بین الملل نثارعلی  وزیر کشور پاکستان در پی‌درگیری‌های مرزی این کشور با افغانستان اعلام کرد که این درگیری توسط نظامیان افغانستان و دستور خارجی‌ها صورت گرفته است.
 
چودهری نثارعلی خان افزود: در جریان این تیراندازی‌ها 13 پاکستانی کشته و حداقل 45 نفر دیگر زخم برداشتند.
 
چودهری نثار با انتقاد دولت افغانستان گفت: آنها مشکلات امنیتی خود را کنترل نمی‌کنند ولی به سوی مردم پاکستان شلیک می‌کنند. این حمله به دستور یک کشور خارجی اتفاق افتاده است.
 
آریانا نیوز نوشت: درگیری شدید بین ماموران مرزی پاکستان و افغانستان که از صبح روز جمعه آغاز شده بود سرانجام  پس از 11 ساعت به پایان رسید.
 
این درگیری در مرز «چمن» از توابع ایالت بلوچستان اتفاق افتاد و نیروهای مرزی از سلاح سنگین به ویژه توپ همچنین خمپاره‌ علیه یکدیگر استفاده کردند.
 
ارتش پاکستان اعلام کرده، گروهی از کارمندان سرشماری عمومی و آمار که تحت حفاظت واحدهای مرزبانی ارتش در یکی از روستاهای حومه شهر مرزی چمن مشغول کار بودند، هدف حمله قرار گرفته و در جریان این حمله حداقل 7 نفر کشته و 18 نفر مجروح شدند.
 
دیا دورانی سخنگوی پلیس ولایت قندهار افغانستان در مقابل گفته است که دولت پاکستان از سرشماری به عنوان پوششی برای فعالیت‌های مخرب و تحریک روستاییان علیه حکومت افغانستان بهره‌برداری می‌کند.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *