اجرای آثاری جدید در کنسرت ارکستر سمفونیک تهران/ طنین دریاچه قو در تالار وحدت +عکس

15:00 - 18 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۶۴۴۵
ارکستر سمفونیک تهران در کنسرت پیش روی خود قطعه‌هایی مانند "دریاچه قو" و همچنین آثاری جدید را روی صحنه می‌برد.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، ارکستر سمفونیک تهران پس از اجرای موفق چند وقت اخیر خود، در سری جدید برنامه‌هایش در شب‌های ۲۱ و ۲۲ اردیبهشت با مخاطبان موسیقی کلاسیک دیدار می‌کند.

ارکستر سمفونیک تهران در این برنامه آثار جدیدی را روی صحنه می‌برد که از بین قطعه‌های اجرایی، دو اثر جدید است.

ارکستر سمفونیک تهران

شهرداد روحانی رهبر این ارکستر درباره وضعیت نوازنده‌های ارکستر سمفونیک گفت: ارکستر سمفونیک تهران پیشرفت بسیار خوبی داشته است و ماهانه برنامه‌های ثابتی را روی صحنه برده‌ایم.

وی ادامه داد: همچنین برنامه‌های مشترکی را با ارکسترهای خارجی مانند ارکستر فستیوال پوچینی داشتیم و همینطور از رهبران ارکستر خارجی برای رهبری میهمان دعوت شده از جمله دو رهبر ارکستر ایتالیایی و یک رهبرایرانی، فرانسوی که در هر حال تجربه خوبی برای نوازنده‌های جوان ارکستر به شمار می‌روند.

ارکستر سمفونیک تهران

رهبر ارکستر سمفونیک تهران اظهارکرد: طی ۸۰ سالی که از تاسیس ارکستر سمفونیک تهران می‌گذرد، برای نخستین مرتبه بود که جز تهران اجرایی در شهرهای دیگر داشتیم.

در سفر ارکستر به جنوب ما توانستیم اجراهایی در عسلویه، اهواز، آبادان و بوشهر داشته باشیم که استقبال بسیار خوبی از آن‌ها به عمل آمد.

ارکستر سمفونیک تهران

این آهنگساز برجسته کشورمان همچنین یادآور شد: برنامه‌های اجراهای ارکستر سمفونیک برای شهرهای مختلف هم در آینده دنبال می‌شود و همچنین برای اجرا در خارج از کشور در حال برنامه‌ریزی هستیم.

در کنسرت بهاری ارکستر سمفونیک تهران قطعه‌های "دستیار شعبده باز" اثر پاول دوکا، " دریاچه قو" اثر پیتر چایکوفسکی و "سمفونی شماره 3 " اثر یوهانس برامس اجرا می‌شود.

ارکستر سمفونیک تهران

ارکستر سمفونیک تهران ۲۱ و ۲۲ اردیبهشت ساعت ۳۰: ۲۱ در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

گزارش از: بهاره کنجکاوفرد



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *