"پاکستان" بدنبال جنگ مستقیم و غیر مستقیم در افغانستان است

4:15 - 18 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۶۳۲۲
نماینده پارلمان افغانستان در واکنش به درگیری اخیر مرزی با پاکستان گفت که دولت اسلام‌آباد برای برهم زدن ثبات و امنیت افغانستان بصورت مستقیم و گاهی هم توسط نیروهای نیابتی خود تلاش می‌کند.
به گزارش سرویس بین الملل به نقل از خبریال، لالی حمیدزی نماینده مردم قندهار در پارلمان افغانستان در واکنش به درگیری مرزی با پاکستان اعلام کرد که سازمان اطلاعات ارتش پاکستان خواستار ناامنی و بی ثباتی در افغانستان است.
 
وی در نشست پارلمان افغانستان از اشرف‌غنی خواست تا به هدایت نیروهای امنیتی برای مهار تهدیدات توجه جدی کند.
 
از سوی دیگر، صدها متنفذ قومی و مردمی در ولایت قندهار با برگزاری نشستی گسترده از نیروهای امنیتی افغانستان اعلام حمایت کردند.
 
بزرگان و متنفذین قومی ولایت قندهار اقدام اخیر نیروهای ارتش پاکستان در مرز سپین‌بولدک را محکوم کردند و آن را تجاوز آشکار به خاک افغانستان دانستند.
 
در این نشست، عدم واکنش آمریکا درباره تخطی مرزی پاکستان نیز محکوم شد.
 
معترضان تاکید کردند که آمریکا به تعهدات خود در پیمان امنیتی با افغانستان پایبند نبوده است.
 
گفته می‌شود از روز گذشته تا کنون گذرگاه مرزی سپین‌بولدک موسوم به «دروازه دوستی» توسط نیروهای ارتش پاکستان مسدود شده است.
 
روز گذشته در نتیجه درگیری مرزی نیروهای مرزی افغانستان و پاکستان 9 سرباز پاکستانی و سه سرباز افغان کشته شدند.
 
ژنرال رازق فرمانده نیروهای مرزی و پلیس ولایت قندهار نیز اعلام کرد که گفت‌گوی هیئت مرزی افغانستان و پاکستان به دلیل پافشاری دولت اسلام‌آباد برای سرشماری از روستای لقمان واقع در خاک افغانستان بدون نتیجه پایان یافته است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *