واکنش رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی به اخذ ضمانت مالی از ورزشکاران توسط فدراسیون‌ها

10:48 - 16 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۵۹۹۸
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی به اخذ ضمانت مالی از ورزشکاران توسط فدراسیون‌ها واکنش نشان داد.
به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، دوپینگ 3 تن از ورزشکاران تیم ملی پرورش‌اندام باعث شد رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در مصاحبه با میزان اعلام کند که از ملی‌پوشان پرورش اندام ضمانت مالی اخذ شده تا در صورت دوپینگ آنها این ضمانت توسط فدراسیون ضبط شود.
 
همچنین علاوه بر محرومیتی که فدراسیون جهانی برا ورزشکاران دوپینگی در نظر می‌گیرد فدراسیون پرورش اندام هم آنها را جداگانه محروم خواهد کرد.

فدراسیون دوچرخه سواری هم در اقدامی مشابه از ملی‌پوشان این رشته چک 50 میلیون تومانی گرفته است.

دکتر غلامرضا نوروزی، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه وررشی ، در خصوص اخذ ضمانت مالی توسط فدراسیون‌های داخلی از ورزشکاران با هدف پیشگیری از دوپینگ اظهار داشت: فدراسیون‌ها می‌توانند یکسری اهرم‌های بازدارنده برای مقابله با دوپینگ داشته باشند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اخذ ضمانت توسط این فدراسیون‌ها قانونی است یا خیر، تصریح کرد: من اطلاعی از قانونی بودن یا نبودن آن ندارم، اما فدراسیون‌ها به خاطر این که روی این ورزشکاران سرمایه‌گذاری زیادی کرده مجاز هستند تا از اهرم‌های بازدارنده برای پیشگیری از دوپینگ استفاده کنند.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی ادامه داد: چنین قانونی در نادو وجود ندارد که از ورزشکاران ضمانت مالی گرفته شود، اما فدراسیون‌ها می‌توانند این ضمانت را اخذ کنند. چون در قانون آمده از هر طریقی باید با دوپینگ مبارزه کرد. اخذ ضمانت مالی از ورزشکاران هم می‌تواند یکی از این اهرم‌ها باشد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *