اجرای اپرای باروک آلسیون پس از دو قرن/اپراکمیک پاریس دوباره راه افتاد+عکس

10:30 - 16 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۵۹۰۱
سالن نمابش اپراکمیک پاریس که نزدیک به دو سال به دلیل بازسازی تعطیل بود، بالاخره پس از پایان مراحل بازسازی میزبان تئاتر خواهد بود.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، به نقل از یورونیوز، سالن نمابش اپراکمیک پاریس که نزدیک به دو سال به دلیل بازسازی تعطیل بود، بالاخره پس از پایان مراحل بازسازی میزبان تئاتر خواهد بود.

نمایش "آلیسون" شاهکار مارن ماره، آهنگساز فرانسوی هم عصر لویی چهاردهم به مناسبت بازگشایی رسمی، در این اپراخانه به روی صحنه می‌رود.

نمایش آلیسون

نمایش "آلسیون" اثر مارن ماره، پس از ۲۵۰ سال، بار دیگر در پاریس به روی صحنه رفته است. اپرا کمیک پاریس میزبان اجرایی از شاهکار آهنگساز فرانسوی قرون ۱۷ و ۱۸ میلادی است.

مارن ماره، اپرای "آلسیون" را در اوایل عصر روشنگری نوشته است. این اپرا داستان عشق "آلسیون"، دختر اِئول، خدای باد‌ها و سِئیکس، پادشاه تراشین را روایت می‌کند.

جوردی ساول

جوردی ساوال، آهنگساز اهل کاتالان می‌گوید که از ۵۰ سال پیش، زندگی حرفه‌ای اش را به موسیقی ماره اختصاص داده و رهبری ارکستر این اپرا برایش دستیافت بزرگی بوده است. او می‌گوید: زندگی حرفه‌ای ام از سال ۱۹۶۵، همراه با موسیقی مارن ماره در دنیای باروک گذشته است. از مدت‌ها پیش رویایم این بود که جهان شاعرانه موسیقی ماره را به روی صحنه ببرم.

اپرای "آلسیون" به مناسبت بازگشایی اپرا کمیک پاریس در سالن "فاوار" در "اپرا کمیک" پاریس اجرا می‌شود. این اپرا خانه حدود ۲۰ ماه به دلیل بازسازی تعطیل بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *