رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اجرای سامانه پرونده شخصیتی زندانیان یک اقدام ارزشمند در فرآیند زندانبانی کشور است

13:44 - 14 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۵۵۴۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
جهانگیر با اشاره به سامانه پرونده شخصیتی زندانیان گفت: طراحی و اجرای این سامانه یکی از اقدامات ارزشمند در فرآیند زندانبانی کشور است که می‌تواند در شناخت شخصیت واقعی زندانی و نیازهای روحی و جسمی وی کمک شایانی به برنامه ریزان و مسئولین زندان کند.
اصغر جهانگیربه گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی سازمان زندان‌ها، اصغر جهانگیر در اولین نشست سراسری مدیران ستادی و استانی سازمان در سال ۹۶ با تاکید بر ضرورت تداوم اجرای کامل بخشنامه ساماندهی وضعیت زندان‌ها و کاهش جمعیت کیفری گفت: توسعه اقدامات مددکاری، ارتباط با مراجع قضایی و پیگیری وضعیت زندانیان از مهمترین اقدامات در روند توسعه قضایی در زندان‌ها است.

رئیس سازمان زندان‌ها در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر جایگاه نیروی انسانی در سازمان‌ها گفت: نیروی انسانی مهمترین سرمایه سازمان و تولید کننده اصلی ثروت مادی و معنوی در سازمان‌هاست.

رئیس سازمان زندان‌ها افزود: مهمترین نکته در خصوص نیروی انسانی ایجاد فرهنگ تفکر در آنهاست چرا که این امر موجب ایجاد انگیزه و به تبع آن بالا رفتن بهره‌وری می‌شود.

جهانگیر در ادامه این نشست که به صورت سراسری و از طریق ویدئو کنفرانس برگزار می‌شد گفت: زندان محیطی است که باید به طور مستمر شرایط آن مورد بررسی قرار گیرد و مدیران زندان‌ها باید نسبت به مسائل زندان‌ها نظارت مستمر و شناخت کافی داشته باشند.

رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضائیه بیان کرد: هر کدام از زندانیان با ورود به زندان دچار بحران هویتی و فرهنگی می‌شود که اگر این نکته مورد دقت قرار نگیرد می‌تواند سطح آسیب‌های زندان را افزایش دهد.

این مقام ارشد قضایی با بیان اینکه تمام بخش‌های زندان و فعالیت‌های مختلف بر روی هم تاثیر دارند گفت: در زندان‌ها تمامی افراد باید نسبت به مسائل مختلف حساس باشند و برای بهبود فرآیندهای موجود در زندان به ویژه در حوزه خدمات زندانبانی تلاش نمایند.

جهانگیر با اشاره به سامانه پرونده شخصیتی زندانیان گفت: طراحی و اجرای این سامانه یکی از اقدامات ارزشمند در فرآیند زندانبانی کشور است که می‌تواند در شناخت شخصیت واقعی زندانی و نیازهای روحی و جسمی وی کمک شایانی به برنامه ریزان و مسئولین زندان کند.

مشاور رئیس دستگاه قضا افزود: امروز خدمات گسترده‌ای در زندان‌های کشور ارائه می‌شود که نیاز داریم با استفاده از ظرفیت‌های موجود رسانه‌ای به نحو شایسته آن‌ها را اطلاع رسانی نماییم.

رئیس سازمان زندان¬‌ها با اشاره به ضرورت امنیت پایدار در زندان‌ها گفت: امنیت پایدار در زندان‌ها لازمه توسعه برنامه‌های اصلاحی و تربیتی است و این فرآیند باید با برنامه ریزی دقیق بر اساس داده‌های علمی و مدیریت کارآمد انجام شود.

جهانگیر در تبیین برنامه‌های سال ۹۶ گفت: در سه حوزه توسعه اقدامات قضایی، توسعه اقدامات سلامت و توسعه زیرساخت برنامه ریزی‌های متنوعی صورت گرفته است که با هدف کاهش جمعیت کیفری و کاهش استفاده از مجازات حبس، توسعه و ارتقاء برنامه‌های اصلاحی و تربیتی در کنار ارتقاء سطح بهداشت و درمان زندانیان و در نهایت ایجاد بسترهای لازم و زیرساخت‌های مورد نیاز مطابق استانداردهای روز به مرحله اجرا درخواهد آمد.

در ادامه این جلسه رئیس سازمان زندان‌ها به تشریح جزییات برنامه¬های سال جدید که بر مبنای اقتصاد مقاومتی طراحی شده است پرداخت و خواستار اجرای دقیق و منظم آن‌ها حسب برنامه ریزی صورت گرفته شد.

شایان ذکر است در ابتدای این نشست جهانگیر با اشاره به فرا رسیدن ماه شعبان طی سخنانی به تشریح فلسفه انتظار پرداخت و گفت: انتظار از افضل عبادت هاست و ما شیعیان در زمان غیبت وظیفه داریم تا با تبعیت از، ولی فقیه زمینه حضور حضرت مهدی (عج) را فراهم نماییم.

در این نشست تعدادی از معاونین و مدیران ستادی و استانی به طرح نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *